2012. május 19., szombat

Diós-tönköly keksz házi barack lekvárral


 

Kedvelem a diót az íze és az élettani hatása miatt is.
Az egyik legfontosabb élelmiszerünk a dió. Ezért én elég sűrűn fogyasztom, és használom az ételek készítésénél. Ez egy talált recept! Csak a formáján módosítottam, és számomra ez lett a tökéletes keksz! Már egy darab elfogyasztása is mérhetetlen örömet okoz. Azt szeretem benne, hogy nem túl édes, viszont puha, omlós.          

 Hozzávalók:

  Tészta

  •  30 dkg tönköly liszt / én teljes kiőrlésűt használok,de mással is működik/
  •  30 dkg darált dió
  •  20 dkg puha vaj /lehet margarin /
  • 10 dkg cukor / szőlő, nád,vagy nyír/
  •   1 cs. vanília cukor,vagy aroma
  •   1  citrom reszelt héja
  •   2  tojás sárgája

     TÖLTELÉK

  •  5 dkg sűrűbb barack lekvár / én házit használok/                          
 A  hozzávalókat összekeverem, zacskóba teszem,majd 1-2 órára a hűtőbe helyezem. Addig előkészítem a sütő papírokat, mert legalább 6-8 db kell. A sütőlap nagyságú sütő papírokat vágok le,mert ezen nyújtom,formázom ki a tésztát, mielőtt sütöm. A pihentetés után átgyúrom,majd 4 darabra osztom, és két sütő papír közzé helyezve kinyújtom az első tésztát 2-3 mm-re. Szögletes formára vágom a tésztát, majd a szaggatóval kiszaggatom.Ennél a keksznél nekem ez a szögletes forma jön be. Óvatosan szaggatom, fele-fele arányban az alját és a tetejét. / A forma a Cukrász diszkontban kapható 750.-Ft. Amikor  kiszaggatom, a forma körüli részeket óvatosan eltávolítom a sütő papírról,majd áthúzom egy lemezre, és irány a 180 fokra előmelegített sütő. A sütéshez elég a 170 fok, hamar megbarnul.. Kb. 8-10 perc,de résen kell lennem! Kiveszem, és kihűlés után  óvatosan szedem le a papírról,mert nagyon törékeny. Én papírostól szoktam a konyha asztalra csúsztatni azért,hogy a következő mennyiséget rögtön tudjam sütni a lemezen,mert nekem is csak 3 db lemezem van   A  legjobb az volna, ha 4 sütő lemezem lenne, mert akkor egyszerre tudnám sütni. Ha kihűltek a kekszek, megtöltöm őket finom házi  lekvárral, de ennél a fázisnál is óvatosan járok el. Bármilyen lekvár jó, de nekem a barack a kedvencem!
-Díszíthetném  csokoládéval, vagy bármivel,de én a kevesebb több híve vagyok.