2013. május 18., szombat

Zabpelyhes sütemény


 Nagyon kellemes kis süteménnyé alakul egy kis lekvárral ez az egyszerű zabpelyhes sütemény. Próbálják ki önök is!
Több napig megőrzi frissességét, ami a nagy erőssége, és még valami, nem egy szirupos sütemény! Klassz lehet reggelire-vacsorára gyerekeknek is.



 Hozzávalók:
 Tészta
2,5 csésze teljes kiőrlésű liszt

2 csésze zabpehely
1 csésze méz / folyós /
1 ek sütőpor
1 ek szódabikarbóna
15 dkg olvasztott margarin
4 db tojás
1 ek őrölt fahéj
5-6 normál méretű alma /nagy lyukún lereszelve /
2 kis pohár tejföl
1/2 maréknyi nádcukor a tetejére, hogy fényesebb legyen,de el is elhagyható 

Töltelék:

ízlés szerinti lekvár / én szilvalekvárral kentem meg, mert kevés barack lekvárom van/

Elkészítés:

A száraz alapanyagokat összekeverem, majd a tojást a mézzel + a tejföllel kikeverem, majd a kettőt elegyítem. Tepsibe öntöm, de tehetjük muffin formába is, már én is kipróbáltam, de nekem a tepsis forma jobban bejön. Ha a muffin forma mellett döntünk, úgy csak 3/4 részig töltsük meg a formát. A tepsi mérete attól függhet, hogy meg szeretnénk-e tölteni, ha igen akkor kisebb tepsi kell, mert magasabb tésztára van szükségünk, hogy még keresztben át is tudjuk vágni. Kb. 27x34 cm-es tepsiben süssük.
Általában 50 perc a sütési idő egy normál sütőben 180 fokon, de tű próbával mindig ellenőrizhetjük.
Kisülés után éles késsel keresztben átvágjuk, majd óvatosan szétválasztjuk a két lapot / könnyen törik/ , és jöhet a lekvár.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése