2012. május 21., hétfő

Csokoládés-banános muffin




Finom, szaftos muffin a teljes kiőrlésű liszt ellenére, feltétlen meg kell kóstolni! Én meg is tettem / az hiányzik/, nem bírtam ki a fotózásig!

Hozzávalók:

  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 12,5 dkg szőlő cukor
  •   1 cs. sütőpor
  •   1 ek. kakaó por
  •   1 db tojás
  • 1/2 tk. szóda bikarbóna
  •   2,5 dl tej
  •   8 dl olaj
  •   8-10 dkg étcsokoládé
  •   2 db banán 
  •   vagy 1 üveg meggy befőtt

    Elkészítés:

    A száraz alapanyagokat összekeverem egy edényben. Egy másikban a tojást a cukorral habosra keverem ,majd hozzáadom a tejet és az olajat,csak ezután elegyítem a lisztes anyagokkal. A legvégén az összeaprított banánt, majd a csokoládé pasztillát,mert most nekem ez van. / ha meggyel szeretném akkor a meggyet lecsöpögtetve adom hozzá, de 1 banán, fele meggy is működik/ A muffin formában elhelyezem a muffin papírokat és ekkor töltöm meg a nyers tésztával úgy 3/4 részig. A sütőt közben felmelegítem 190 fokra, és beleteszem a formát egy rácsra helyezve, majd 180 fokon 25 perc alatt megsütöm. Nem nyitogatom közben az ajtót. Ha mégis kíváncsi lennék,akkor ezt csak a 20. perc körül tenném, és tű szúrással ellenőrizném,hogy hogy áll.