2012. május 19., szombat

Zabpelyhes keksz

 

 

Az eredeti receptben sima liszt szerepel,de én rendszeresen teljes kiőrlésűvel készítem, és működik.
Klassz  keksz,mert sokáig eltartható. Dobozba helyezve puha marad.

  Tészta- 1kg kekszhez

  •  250 g zabpehely
  •  200 g  nád cukor
  •  250 g  vaj vagy margarin amelyiket használod
  •  150 g  mazsola / túl száraz egy kis citromlében vagy vízben puhíts,de nem túlságosan!
  •  170 g  teljes kiőrlésű liszt, vagy használhatsz simát  is
  •    10 g  fahéj
  •    10 g  sütőpor
  •      2 db kisebb tojás /próbálj meg házi tojást vásárolni /
  •         pici só
  •         ízlés szerint tehetsz bele rumot is,de én ki szoktam hagyni.      
  A hozzávalókat összekevered és hagyod legalább 1 -2 órát állni és azután szaggatod.
 Kanállal tedd,de ha van fagylaltos kanalad azzal egyszerűbb, gyorsabb és egyformábbak is lesznek a   kekszeid.
  •             Sütő papírral ellátott lemezekre helyezd és süsd.
  •             Sütés:  kb 175 fok
  •            Sütési idő :   kb 15 perc - ha lágynak találod ne ijedj meg  kihűlve pont jó lesz.   
    
    Ugyan az a recept csak a mazsola helyett kókusz reszeléket tettem bele.