2012. július 22., vasárnap

Sárgabarack lekvár és szörp

Szép páros! Még sosem készítettem sárgabarackból szörpöt, eddig  eszembe sem jutott!
Ezért lehetnek csodálatosak a másokkal töltött pillanatok, mert noszogatnak a továbbfejlődésre! Bele ültetik a bogarat a fejükbe, hogy mi is megtehetjük, az esélyt mindenképpen megadhatjuk magunknak!
Én nem tétlenkedek, és meg is van a finom, tartósítószer mentes sárgabarack szörp!
Ezt szintén Kakukkné Ágiéknál láttam, kóstoltam, mert ők rendszeresen készítik, habár, mint mondta az idén elmarad, mert annyira kevés a barack.




Arra próbálok mindenkit biztatni, hogy az egyszerű csomagoló papírokat ne dobja ki, mert ilyen célra is fel lehet használni, mint én tettem most ezen a képen megörökített üvegecskén!



 Hozzávalók:

  •  Sárgabarack amennyi van, de egy rekesznél / 6-8 kg/ kevesebbhez nem érdemes hozzá sem fogni,
  •  Ha igényli egy kevés jobb minőségű cukor
  •  Mérhetetlen sok türelem

Elkészítés:

A barackokat megmosom és felezve, negyedelve dobálom is a tepsibe. Közben bekapcsolom a tűzhelyet 150 fokra. Sajnos ez a barack már túl érett ahhoz, hogy a héja nélkül kerüljön a lekvárba, így csak a magokat távolítom el, és már mehet is a sütőbe. A sütő alsó polcára helyezem és 130 fokon magára hagyom egy fél napra. Ennél többre nem vagyok képes!
Fél úton leöntöm a róla a fölöslegesnek tűnő folyadékot, és már fogyaszthatom is kis vízzel felengedve az üdítőmet. Pár csepp friss citromlé nem maradhat el mellőle.








1 megjegyzés: