2012. május 19., szombat

Paradicsomos- medve hagymás széles metélt














Mindjárt vége a medvehagyma szezonnak, és még egy receptet sem osztottam meg önökkel! Pedig, a medvehagymát is imádom!
A tésztát én készítem,de ezt majd egy másik alkalommal jegyzem le, most kevés az időm, ezért is valósul meg most ez a recept. A korábban elkészített tésztámat használom fel. Könnyű,és gyors étel, nem vesz igénybe 15 percnél többet!

Hozzávalók- 2 adag

  •  1 db konzerv paradicsom/ ha nem sietek,akkor 40 dkg friss hámozott paradicsomot használok!
  •  1 ek. szőlőmag olaj, vagy olíva olaj
  •  2 gerezd fokhagyma
  •  1 kk. tengeri vagy Himalája só
  •  kb. 12 szál medvehagyma
  •  25 dkg tönköly széles metélt
  •  pici cukor,ha lágyítani akarjuk

Tészta főzés:

  •  1,5 forrásban lévő víz+ 1 tk só
  •  1 tk chilis olaj öblítés után

Elkészítés

Rém egyszerű elkészíteni! Először fogom a tészta főző edényemet, és megtöltöm kb. 1.5 liter vízzel,ha sietek,akkor a víz forralóból öntöm fel, így gyorsabban halad a dolog. A másik kezemmel szinte egy időben már  fel is teszem a serpenyőt a tűzhelyre, öntöm bele az olajat, mire felmelegszik megtisztítom a fokhagymát, és azonnal vékonyan bele is szelem. Egy-két pillanat sercegés után /semmiképpen nem éghet meg a fokhagyma!/ már dobom bele a csíkokra vágott medvehagymát, és közvetlen keverés után mehet mellé a paradicsom. Mire a tésztám megfő, a ragum is kész. Régebben, amikor sokat dolgoztam, és kevés idő jutott főzésre, a lányommal tökélyre fejlesztettük a tésztás ételek készítését. / időben! /

Amikor lobog a víz, beledobom a tk. sót, és az előkészített tésztát, majd megkavarom, fedőt helyezek rá. A  tészta minőségétől függ a főzési idő, de ez a tészta most 10 perc körül kész van. Vigyázzunk,hogy ne főjön szét, ha úgy érezzük mindjárt jó , már akkor vegyük le, és szűrjük, mert még közben is puhul! Mielőtt leszűröm a tésztát egy merőkanálnyit a főző vízből a raguhoz löttyintek, hogy ne égjen le, és szaftosabb maradjon. A szűrőből egyenesen a serpenyőbe borítom a tésztát. Sosem fordítva, erre figyeljünk! Óvatosan összeforgatom,majd a chilis olajat a tetejére öntöm,és készen is van. A kóstolást sosem felejtem el!

Reszelhetnék rá sajtot,de én eltekintek tőle, mert nekem így tökéletes!