2012. május 19., szombat

Citromos tönköly sütemény


















Egyik délután barátnőm felhívott,hogy a szokásos kekszek mellé még szeretné,ha a gyerekeknek is készítenék egy puhább, egészségesebb süteményt. Pár perc után /több nem állt rendelkezésemre/, jutott eszembe ez a gyors citromos süti. Tulajdonképpen a felszínen volt a recept, mert a napokban olvastam újra M.Proust  könyvét, - Az eltűnt idő nyomában-t, és ott említik ennek a süteménynek az eredeti változatát, amelynek citromos Madlein a neve, gondoltam megsütöm.
Meg is találtam a receptet, rém egyszerű,de Madlein forma hiányában  / a Kikában lehet megvásárolni/  ez lett a formája, és a neve.

Hozzávalók: - 22 db-  2 db tojás

  •  10 dkg cukor / szőlőcukor ,nád, nyírfa cukor /
  •    1 db citrom héja
  •  10 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt / én Dr.* Kalmár fajta tönkölyt ajánlom /
  •  10 dkg vaj, vagy margarin
  •   csipet só

Elkészítés

Kisebb edényt keresek,mert kevés  tésztát készítek. A tojást a cukorral habosra keverem, hozzáadom a citrom héját,majd a lisztet,csipet sót, végül a kihűlt olvasztott vajjal semlegesre dolgozom. Az eredeti recept csak a citrom héját használja,de én egy fél citrom levet is csurgattam bele.A masszát, a formával együtt úgy 30 percre hűtőbe helyezem. Közben kivajazom a muffin formát, vagy a Madlein formákat is használhatom természetesen.


  

Én ebbe a formába adagolom bele a tésztát. A 2 dkg-os fagylaltos kanalat használva hajtom végre a feladatot, majd 190 fokos sütőben kb. 10-12 percig
sütöm. Ha nem lég keveréses a sütő elég a 180 fok.
Az eredeti recept szerint por cukorban forgatják,én ezt elhagytam a gyerek miatt, így került rá ez a pici dísz.
Egy kevés tejszín habot helyezek egy hab zsákba,kiválasztom a legkisebb lyukú díszítő csövet, és azzal díszítem,majd citrom héjjal megszórom,de bármit szórhatok rá,attól függően mi van kéznél otthon. Ez nem vesz többet igénybe sütéssel együtt fél óránál.