2012. május 19., szombat

Sacher keksz


  

 

 

 

 

 

 

 Ez az egyik keksz ,amit a barátaim és ismerőseim legjobban kedvelnek. Elég sűrűn kérik tőlem, hogy készítsek számukra egy adagot.
Ma is egy ilyen nap van. Betettem a lejátszóba egy Quincy Jones lemezt és nosza neki fogtam!
Zene mellett nekem sokkal könnyebben megy a sütés, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Ha kóstoltál már Sacher tortát akkor nem lesz ismeretlen ennek a keksznek az íze számodra,  mert az  összetevői  hasonlóak, mindjárt meglátod . Most a hűtőben pihen a tészta kb 2 órát / 4fokon van a hűtőm/.
Gondoltam Addig leírom a receptet, hogy te is el készíthesd, ha kedvet kapsz. Erre a kekszre mondta az egyik kedves ismerősöm,hogy csúnya,de finom!                   

Hozzávalók : 1,30 kg
Tészta :
  •  50 dkg  átszitált liszt
  •  50 dkg vaj vagy margarin
  •  20 dkg cukor / én szőlőcukrot használok /
  •   6 dkg jó minőségű kakaó
  •   2 db tojás
  •   pici só
Töltelék:
  •   kb 20-dkg barack lekvár / én házi lekvárt használok/
 Felület:
  •   8 dkg étcsokoládé
Elkészítés:
Először az átszitált lisztet összekeverem a kakaó porral, majd a többi hozzávalóval és összedolgozom. Én jobban szeretem ,ha az alapanyagok sütés előtt szoba hőmérsékleten vannak. A tészta elkészítése konyha gépben a legpraktikusabb,de ha ez nem áll rendelkezésre akkor keverő kanállal is csinálhatod, csak így egy kicsit több időt vesz igénybe.
A masszát kb 2 órára tedd a hűtőbe. Addig készítsd el a sütő papírral ellátott lemezek. Ehhez a mennyiséghez 2 lemezre van szükséged.
Én 2 dkg-os golyókat formázok a közepét kifúrom, mert odahelyezem el a lekvárt. Maradjon ki kb. 2 cm a sütik között,mert egy sütés közben egy kicsit szétterül.

Mások biztosan sütés álló lekvárt használnának, de mivel én minden  tartósított dolgot kerülök, így marad ez a házi lekvár / Nagymama lekvárja, vagy más finom lekvár is megfelel /, ami sütés közben egy kicsit elfolyhat. Ettől ne ijedj meg, mert a csokoládé a tetején úgyis befedi.

Sütés :  170-180-fokon kb-10-12 perc - mire kihűl meg  fog keményedni. Amíg sülnek a kekszek törd össze és olvaszd fel a csokoládét víz gőzben.Erre a célra van egy nyeles edényem / kávé kiöntő / és ezt helyezem bele a vízbe. Nem is szoktam elmosni minden alkalommal, mert elég gazdaságtalan lenne a dolog. Csak lefedem és elteszem a szekrénybe. Ha 50 % feletti a csokoládéd egy pici vajjal tudod hígítani.
A kihűlt kekszeket vond be a csokoládéval ahogy kedved van, de a képen látható módon is megteheted. Kell egy pár óra mire megdermed a csokoládé.