2016. március 13., vasárnap

Fafülgombás rizstészta



A tavasz közeledtével, mert tagadhatatlan, hogy mindenki érzi, elgondolkodom sok mindenen. Nekem, ez az időszak jelenti az új év kezdetét, és a január 1. csak egy dátum! Elkezdem átrendezni a szekrényeket, a kamrát, ahol is kiderül, mennyi tartalékom van még az új befőzésekig! Előkerülnek a korábban félretett dolgok, a majd jó lesz egyszer, a legközelebb odaadom a sógornőmnek, vagy más hasonló gondolattal a kamrába helyezett alapanyagok! Van egy pár ilyen dolog, de talán ezzel többen vagyunk így!
Most elkezdem felhasználni a keringésből kikerült, szavatossági időn belül lévő szuper meglepi alapanyagokat! A fafül gomba saláta az egyik kedvencem. Kérdezhetnétek, hogy alakul ki egy ilyen ízlés, de okos válasz nélkül maradna! Könnyű, gyors, és érzésem szerint egészséges ételről van szó,  ha ezt érzem a fogyasztásakor, akkor kedvelni kezdem! Neki is látok egy újabb adagnak!

Hozzávalók:

  • 1 marék szárított fafül gomba 
  • 5-6 dkg cérnametélt / rizs tészta /
  • 1ek szezámolaj 
  • 1 ek rizs ecet
  • 3dkg reszelt répa
  • 3 dkg csíkozott uborka
  • 1 db csili

Elkészítés:

Egy tálkába  többször mennyiségű langyos vizet öntök, mint a gombám, majd félreteszem. Előző este a legjobb ezt a lépést megtenni, habár velem megtörtént már, hogy közbejött valami, és így későbbre csúszott a saláta elkészítése, de semmi gond nem volt, mert egy zárt edénybe téve jól elállt egy pár napig.
A cérnametéltet bő sós vízben megfőzöm, de előtte kicsit összetöröm, hogy könnyebb legyen a fogyasztása. A
Találkoztam már olyan gombával, amelyiken kicsi keményebb darabok is voltak, én ezt levágtam, mert fölöslegesnek tartottam a fogyasztását. Mostanában, a Nagymama Fűszertárában vásárolt gombák teljesen tiszták, 100%-ban felhasználhatóak. Aki apróbb darabokban szereti, az vágja össze, de nekem most sietnem kell.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése