2012. május 19., szombat

Spenótos quinoa





        
 

                                 Így néz ki nyers quinoa                                                                          

  Ezt az ételt egy finom paprika krém leves utánra terveztem. A krém levesek néha becsapósak, így van ezzel a levessel is, elég laktató, ezért mindenképpen valamilyen könnyű második fogást terveztem utána. Persze bevallom a közel 30 fok is befolyásolt egy kicsit.
 Először a lányom lepett meg egy nagyobb mennyiséggel kb. egy évvel ezelőtt, mert úgy gondolta,hogy tudnom kell erről a fehérje és vitamindús, aminosavban gazdag gabona féléről. / Lehet,hogy nem is gabona , vannak akik a cékla és a spenót félékhez hasonlítják a növényt,aminek ez a mag a termése /
Először hirtelen azt hittem köles, vagy valamilyen köles hasonló,de ezt a hiedelmem gyorsan eloszlott amikor a zacskóját megnéztem és az interneten is kutakodtam.

Hozzávalók- 2-3 adag

  •  50 dkg friss spenót
  •    5 dkg vaj a pároláshoz ,de lehet más zsiradék is
  •    2 gerezd fokhagyma
  •    6-10 dkg quinoa attól függően milyen éhes vagy és hányan fogyasztjátok- úgy gondolom,hogy ez a  spenót   mennyiség 10 dkg-ig elbírja
  •    só
  •   1 tk finom olajjal megbolondítom tálaláskor / én mindig chilist használok/
  •   1 pár citrom csepp sem árthat neki!

Elkészítés

Egy serpenyőben megolvasztom a vajat, a fokhagymát vékony karikára vágva beledobom,ezt egy kicsit később a spenót is követheti. Sózom,mert így hamarabb összeesik a spenót. Forgatom többször,hogy egyenletesebben párolódjon, és vigyázok, hogy ne vigyem túlzásba!
Közben a quinoat többször leöblítem, majd háromszoros vízben  pici sóval megfőzöm, kb. 25 perc múlva kész.
A quinoahoz öntöm a spenótot és óvatosan beleforgatom,hogy ne törjön szét, majd meglocsolom a chilis olajjal és a citromlével.
Nekem tökéletes!
Miután én a tiszta ízeket kedvelem eltekintek más hozzávalótól.