2012. május 19., szombat

Csirke mell fűszer vajban, és csatos üvegben

                                            
Éppen úgy alakult,hogy a hűtőben lévő csirke mell felhasználása sürgőssé vált,de én a barátnőmtől kaptam ebédet, ezért egy későbbi hasznosításon kezdtem gondolkodni. Remélem kedves olvasóm neked is tetszeni fog!
Az elkészítés 2 lépésből áll, összesen ennyi a hátulütője,mert azért én a gyorsabb produktumok híve vagyok,de ez egy több helyre illeszthető étel és megéri a ráfordítást.
Hozzávalók:

1. lépés a pirított csirke

  •  40 dkg csirke mell
  •   1 ek zsiradék
  •   2 csipet só
  •   kevés bors
  •   1 cs. petrezselyem

2. lépés a fűszer vaj

  •  25 dkg vaj
  •    2 gerezd fokhagyma
  •    1 csipet kakukkfű
  •    1 db erős paprika ízlés szerint kierezve / vagy chili /
  •    1 csipet só
Elkészítés
A csirke mellet megtisztítom a felesleges részektől,majd felkockázom,vagy csíkozom,ahogy tetszik, végül leöblítem, lecsöpögtetem.
Azután sózom,borsozom és a felforrósított zsiradékban megsütöm.
A legjobb a rost lap vagy a vas serpenyő,mert így a legbiztosabb,hogy pirított csirkét kapok. Egy teflonban inkább párolódna és azt nem szeretném. Hagyom pirulni, nem kavargatom túl sűrűn, majd kiszedem. Kihűlés után hozzáadom a felaprított petrezselymet.
Ezután neki látok a fűszer vajnak. Felolvasztom a vajat egy serpenyőben, majd hozzáadom a fűszereket és hagyom,hogy kiváljon belőle a tiszta vaj.
Ekkor leválasztom a fűszeres vajat és ezt ráöntöm a közben üvegbe helyezett csirkére. Feltétlen el kell,hogy lepje a vaj a csirkét, mert így biztosítom az eltarthatóságát. Általában gyorsan elfogy!
Íme egy példa. Friss házi kenyérrel és új lila hagymás paradicsom salátával mennyei eledel lehet egy kellemes nyári vacsorára ! Ezért érdemes elkárhozni ! :-)


                                                  

A fűszer vajat friss pék süteménnyel ,pirítóssal és zöldségekkel az utolsó grammjáig el  szoktuk fogyasztani, de ha leszűröm újra süthetek is vele. A lényeg,hogy semmiképpen nem vész kárba.
Itt mutatok 1 témára 2 variációt:




                
Finom, friss / de pirítóssal is kitűnő/ tönköly kenyéren spenót leveleket helyeztem el, és arra pár szelet uborkát, majd rátornyoztam a vajas csirkét. A 2. képen ugyanez az összetétel, csak meglocsoltam a házi készítésű paprika lekvárommal,de házi majonézzel, vagy avokado krémmel is kitűnő. Könnyű tiszta ízek, és szép kedv csináló színek!