2012. május 30., szerda

Kelkáposzta főzelék



Sokan nem kedvelik a kelkáposztát különböző okok miatt, de én szeretem, és havonta egyszer biztosan készítek belőle valamit. Most erre a tiszta ízű főzelékre gondoltam, mert elég meleg van, és még ezután megyek biciklizni, egyébként sem szeretem a sűrítéseket.


Hozzávalók : 4 adaghoz

  •   1 db nem túl nagy kelkáposzta 
  •   2 gerezd fokhagyma
  • 12 dkg burgonya
  •   1 ek zsiradék 
  •    1 csipet majoránna / elhagyható /
  •    1 csipet só
  •    1 csipet őrölt kömény 
  •    1 csipet őrölt fekete bors
  •    4 db tojás / a tükör tojáshoz
  •    1 ek olaj a sütéséhez

Elkészítés:

Megtisztítom a zöldségeket, a káposztáról eltávolítom az  elsárgult leveleket, a torzsát, és azután apróbb kockákra vágom, majd a burgonyát, fokhagymát  tisztítom, és aprítom össze. Alaposan átmosom, mert a káposztát  néha szeretik az élősködők
Egy lábasba 4 dl vizet teszek, ebbe először a burgonyát és a fokhagymát, csak 10-15 perc múlva teszem bele a káposztát, majd a fűszereket. Azt szeretném, hogy a burgonya és a fokhagyma alaposan megfőjön, mert elhagyom a sűrítést, és ez segít egy kicsit, hogy ne legyen annyira leveses.
A  tükör tojáshoz teflon serpenyőt használok, mert abban nem ég le a tojás, picit sózom , paprikázom, de nem fordítom meg, és  rögtön a tányérra tálalom, majd jön rá egy adag a chilis olajból.
Lehet pirítani rá egy kis debreceni kolbászt, ha kedvünk van, de én így szeretem.