2012. május 30., szerda

Paprika krémes tönköly spagetti petrezselyemmel és parmezánnal



Mondhatnám azt is, hogy a világ leggyorsabban elkészíthető spagettije, de nem teszem! Döntse el az olvasó!
Viszont azon véleményem mellett kitartok, hogy nagyon finom és egészséges! Mindenképpen a napközi órákban  készítsük, mert  elég sokat el lehet fogyasztani belőle, és este ugye a szénhidrát már nem barát!

Hozzávalók: 1-2 adag

  • 25 dkg tönköly vagy durum spagetti
  •   2 tk só a főző vízbe
  •   1,5 l víz
  •   3 ek paprika krém 
  •   1-2 csipet aprított petrezselyem
  •   1 dkg parmezán, /Grana Padano/ ízlés szerint
  •   1 kevés  chilis vagy más finom olaj 

Elkészítés:

A tészta főző vizet felteszem forrni, a sót csak a forrásban lévő vízbe szórom, mert akkor hamarabb felforr.
Egy olasz barátom mondta réges-régen, hogy a tészta főző víznek olyan sósnak kell lennie, mint a tengervíz, akkor jó, és a tésztát csak roppanásig főzzem meg. Kipróbáltam és bevált a dolog az én ízlésemnek is, és azóta e szerint főzöm, így a kész tésztám pici chilis olajjal és friss petrezselyemmel is rögtön fogyasztható.
Próbálják ki!
Amikor megfőtt a tészta leöntöm róla a vizet és már teszem is rá a paprika krémet és az olajat, gyorsan összeforgatom, és 1-2 perce visszateszem a tűzhelyre és kész is az ételem. Ekkor zúdítom rá a petrezselymet, tálalom és reszelem a sajtot.A sajtot elhagyva tökéletes vegan ételt kapok!
Ha nincs házi paprika krémjük adok egy tippet: Szegeden a Brüsszeli krt. 10.sz. alatt a Nagymama Éléstárában lehet kapni isteni paprika krémet / Kaldeneker/! Annál finomabbat még életemben nem ettem, a magamét is beleértve!

 Van olyan is, hogy más tésztával készítem, pl. ezzel a színes fusilivel. A recept ugyanaz, csak a tészta más fajta.




 Az én paprika krém receptem a blogomban megtalálható.