2012. május 30., szerda

Rozmaringos bárány sült parázs burgonyával






Hú, ha!! Mondja a kedves olvasó! Igen, ez egy gyönyörű bárány sült. Barátnőm kért meg a bárány sütésre, mert emellett még rengeteg minden dolga volt és én éppen ráértem.
Szerencsémre a rozmaring kéznél van mindig az új krumplit pedig egy tündéri barát nőmtől kaptam. Minden együtt volt, hogy igazi férfias lakoma készülhessen, mert ez ám elsősorban egy férfinak készült!

Hozzávalók:

Bárány
1 csomag rozmaring
1 dkg morzsolt vagy őrölt is szükséges
1 fej fokhagyma
2 tk só
1 kk. őrölt bors
1 dl olaj
1 kg parázs burgonya

Elkészítés:

A fokhagymát megtisztítom, majd a gerezdeket félbe vágom és beletűzdelem a bárányba. Ez azt jelenti,hogy éles kés heggyel kis nyílásokat szúrok és oda a fokhagymákat bedugdosom.A friss rozmaring egy részét és az őröltet összekeverem a sóval és az olajjal majd bemasszírozom a bárány húsba, igyekszem minden hová.
a maradék friss rozmaring ágakat kicsi elmorzsolva még rászórom.Innen jó ha legalább 4-5 óránk van sütésig. Mert annál finomabb minél tovább volt ideje pácolódni. Majd beteszem a sütőbe, és fölé egy másik tepsit helyezek,hogy ne égjen meg. Megközelítőleg egy óra múlva leöntöm a bárányról a kisült zsiradék egy részét, és köréje rakosgatom a megtisztított burgonyát, amit egy kicsit besóztam és olajoztam.
Így együtt sütöm addig amíg a csonttól el nem válik a hús és szépen meg nem pirult.
Előbb mindig meggyőződöm, hogy valóban elég puha-e, és csak azután pirítok rá.
Ha nyár van természetesen egyéb zöldségeket is rakhatunk köréje, de nekem most semmim nem volt itthon.
Tzazikivel vagy görög salátával tálalom.