2012. május 31., csütörtök

Spenótos kosárka


Olvasmányaim során  fiatalabb koromban több alkalommal is szemembe tűnt ez az étel név. Mindig is kíváncsi voltam rá milyen lehet. Alig vártam, hogy megkóstolhassam, de Franciaországba abban az időben nem utaztam, így a Budapesten nyitott első francia étterem lett a próba helyszíne. Úgy érzem csalódás ért, a mennyei quiche nekem különösebben nem ízlett! Azt gondoltam, hol van ez a mi finomságainkhoz képest! Egyék a franciák, úgy döntöttem! Azért az évek során pár módozatban elkészítettem, és osztatlan sikert aratott! Most, hogy ilyen szép bébi spenótot vásároltam a Mars téren,  gondoltam, készítek egy vele egy spenótos quiche-t. Ez az étel a franciáknál alap étel, na nem a spenótos változat, van egy alap quiche recept, és ezt bővítheted minden féle földi jóval,  vagy nem. Én most úgy döntöttem ,hogy a tésztáját megbolondítva, kukorica liszttel készítem, és  muffin sütő formában  sütöm meg. Nincs több bajlódás így sem a dologgal.

Hozzávalók: 16 darabhoz

Tészta:

  • 15 dkg liszt / én tönkölyt használtam/
  • 10 dkg kukorica liszt
  •   7 dkg vaj
  •   5 dkg zsír 
  •   2 db tojás 
  •   csipet só

Töltelék:

  • 40 dkg friss spenót
  •   2 gerezd fokhagyma 
  •   5 dkg vaj /pároláshoz/
  •   pici só
  •  2 db tojás 
  •  1 dl főző tejszín
  •  2-3 dkg reszelt parmezán vagy Grana Padano sajt
  •  csipet őrölt szerecsendió
  •  csipet fehér bors
  •  csipet só 

 Elkészítés:

A tészta nagyon egyszerű, csak össze kell az alap anyagokat gyúrni. Most próbálom először kukorica liszttel ezért nem merek többet hozzáadni a felénél.
Ha kész a gyúrás irány fél órára a hűtőbe.
Addig elkészítem a tölteléket. A mosott, tisztított spenót leveleket a tűzhelyen lévő vajjal felforrósított serpenyőbe borítom, hirtelen elég soknak tűnik, de gyakorlatból tudom, hogy  összeesik. Picit sózom és hagyom hagy végezze a hő a dolgát. Addig a többi hozzávalót kimérem, és előkészítem a muffin formákat.
Sajnos kettő darabra van szükség, mert én nem kedvelem a nagyon vastag tésztát, ezért 3 dkg-át számolok egy kosárkához. a tészta megközelítőleg 50 dkg, ez 16 kosárkára elég. A spenótra figyelek, mert teljesen nem párolom meg, hiszen még a sütőbe kerül, ezért  még ropogósan  lekapom a tűzhelyről, és hűtöm.
A tésztát fél óra múlva  16 db egyforma gombóccá osztom, kicsit lapítom a kezemben, és azután a muffin formákba  helyezve folytatom a formázást. Mire az utolsót is elkészítem belejövök! A 170  fokos sütőben félig megsütöm a tésztákat. Egy másik muffin sütőt ráteszek, hogy ne emelkedjen túl magasra, és együtt sütöm . Amikor félig megsült/ kb.10 perc/ akkor kiveszem, és rákanalazom a közben elkészített tölteléket.  Egy edénybe felütöm a két tojás, hozzáadagolom a felsorolt anyagokat, majd a lecsepegtetett spenótot, és összekavarom az egészet, mehet is az adagolás a kosárkákba. Amint megtöltöttem őket irány a sütő 175 fokon sütöm kb. 15 percig. Hagyom a formában kihűlni.
Salátát kínálhatok hozzá mondjuk mustáros vagy joghurtos öntettel.


Ismét rontottam az összképen a mohóságommal, mert rögtön kikaptam egy darabot!