2012. szeptember 1., szombat

Töltött cukkini spenót krémmel


Zöldség-zöldséggel, de azért még lehet finom! Ez az lett! Kellemes, a kevés kuszkusszal a töltelékben klasszul fogható, ha értik mire gondolok. Csupán arra, hogy nem egy üres zöldség hatását kelti, hanem laktató első fogás kerekedett belőle.




Hozzávalók: 4 adaghoz

  • 80 dkg cukkini, de legalább 1 kg nagyságút kell vásárolni, hogy 4 karika kijöjjön belőle.
  •   2 db főtt tojás
  • 10 dkg répa
  • 3 dkg vöröshagyma 
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma
  • 1 kanál olíva olaj
  • 1 db tv paprika 
  • 10 dkg kuszkusz 
  •   1 csipet őrölt fahéj 
  • 1 csipet őrölt fehér bors 
  • 1 csipet sumac / elhagyható/
  • 1/2 csomag petrezselyem 
  • 1/2 csomagsnidling
  •  2 kanál tejföl
  • só a cukkini abálásához, és só a raguhoz




Elkészítés

A cukkiniből 4 db  2,5 cm széles karikát vágok, melyet kicsit kivájok, de nem ütöm át, mert akkor kihullik a töltelékem. Vizet forralok , majd attól függően, hogy milyen öreg a cukkini , 5-10 percig abálom sós vízben. Én , mint a képen is látható ezen az időn kicsit túlszaladtam, de nem zuhantam össze, folytattam. :-)
Ha a villát bele tudom szúrni biztosan kész.
Kiveszem a vízből, és hagyom lecsepegni.
A tölteléket kezdem összerakni, ez egy kicsit sziszi-fuszinak tűnik, de gyorsan megvan, ha a zöldségeket összevágtam és megpároltam, akkor csak  felöntöm 2 dl meleg vízzel, majd ráborítom a leöblített kuszkuszt.
/Párolt rizzsel is dolgozhatok / Innen már nem főzöm, mert a kuszkusz majd a sütőben elkészül a zöldségekkel együtt, viszont jól befűszerezem, mert a kuszkusz nemcsak vizet vesz el, hanem a fűszerekből is magáévá tesz. A főtt tojásokat kicsit összetöröm, szintén a töltelékhez keverem, és már meg is töltöm a cukkinit, majd a tetejére kerül a sajt, ezután  jöhet az előmelegített sütő. 180 fokon 20 perc a középső rácson.
Én most spenót főzeléket választottam, és egy kis fellazított tejföllel díszítettem.




Így néz ki, ha keresztbe vágom a cukkinit, a kuszkusz láthatóan meghízott, pedig elég apró szemű volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése