2012. június 3., vasárnap

Tárkonyos-kapris retek saláta





Az Edittől kapott 2 szál tárkony ebben az üvegben pihen az ecet készítésig.

Elkészült a máj pástétom, és gondoltam megkóstolom egy kis friss házi kenyérrel, de valami még hiányzik hozzá. Sajnos a friss petrezselymet elhasználtam, viszont itt van a tárkony és már nincs is gond. A tárkony nagyon jól harmonizál a kapri bogyóval és a mustárral, így őket is előkészítettem. Meglepődtem milyen friss ropogós finom saláta a végeredmény! Gyorsan megosztom az olvasókkal.

Hozzávalók:

  • 1 csomag retek
  • 1 kevés friss tárkony
  • 2 g só
  • 1 pici tárkonyos ecet, de fehérbor is jó
  • 1 csapott tk. dijoni mustár 
  • 20 szem kapri bogyó
  • 1 tk olíva vagy más finom olaj

A retek felesleges részeit eltávolítom, mosom, csíkokra vágom, majd addig félre teszem, amíg az öntetet elkészítem hozzá.
A felsorolt hozzávalókat összekeverem, a kaprit aprítva adom hozzá, és már mehet is a retekre.
Szerintem ez a  friss nagy segítség lesz a nehezebb májas kenyérnek!