2012. június 3., vasárnap

Csibe máj pástétom tárkonyos retek salátával




Kedves ismerősöm kérésére készítek csirke máj pástétomot, ilyenkor mindig én is elfogyasztok egy keveset, és ehhez készítettem ripsz-ropsz ezt a különleges salátát. Különleges a retek-tárkony párosítás miatt, de én is meglepődök olyan fantasztikus!

Hozzávalók: 1 kg -hoz

  •   1 kg friss vagy mirelit csibe máj
  •   1 dl zsiradék
  • 10 dkg  vöröshagyma
  •   1 gerezd fokhagyma
  •   1 tk. Worcestershire szósz
  •   1 kk. morzsolt majoránna
  •   1,5 tejszín
  •   1 csapott ek. kukorica liszt, ha szilárdabbra akarom készíteni 
   A májról eltávolítom a felesleges részeket, különösen az epére / kis zöld/ figyelek nagyon, mert az megkeserítheti a pástétomot. Egy szűrőben átöblítem, és hagyom lecsepegni. A vöröshagymát, fokhagymát tisztítom, aprítom, majd az olajba teszem, és kavargatva párolni kezdem. Pár perc múlva ráborítom a májat. Nem vágom apróra sem a hagymákat, sem a májat, mert úgyis robot gépbe kerülnek később. Mielőtt leégne a májam hozzáadom a tejszínt, és a fűszereket. A W. szósz elhagyható, én szeretem használni.
Különösebben nem igényel sok időt, egy fél óra és már rakhatom is a robot gépbe. Csak akkor teszek bele egy kis kukorica lisztet, ha nem találom elég sűrűnek.
Általában nem fogy el egyszerre ennyi pástétom, ezért a képen látható módon leöntöm olajjal, így biztosan semmi baja nem lesz. Akkor, ha egy pár napon belül elfogyasztanánk, akkor  ha kihűlt csak egy jól zárható üvegbe tegyük, majd a hűtőbe.
Ezt a finom pástétomot  fogyaszthatjuk kenyérrel és zöldségekkel, de húsokat , gombát is megtölthetünk vele.
Nálam most ez az olívás kenyér és retek saláta lett a kísérője, de nem bántam meg!
A retek saláta receptje a blogban a salátáknál  megtalálható.