2012. június 3., vasárnap

Szabadkai palacsinta


                                                         Nem mind én ettem meg!




Szerencsés vagyok, mert az édességek eléggé hidegen hagynak. Persze vannak kivételek, de ezek egytől-egyig házi készítésű sütemények. Ilyen ez a  munka igényes palacsinta is, de megéri a fáradtságot, mert szuper finom!

Palacsinta: 10 db

  • 15 dkg teljes kiőrlésű liszt, de fehérből is ennyi kell 
  • 1 db házi tojás 
  • 5 dl szénsavas víz
  • 1/2 dl tej
  • pici só
  • 1 ek. kristály cukor
  • 1/2 dl olaj 

Elkészítés:

A hozzávalókat csomó mentesre keverem egy mércés kancsóban, majd fogom felforrósított  palacsinta sütőmet, egy picit beolajozom, és kezdhetem is a palacsinta sütést. A merőkanalam űrtartalma 1 dl, és egy kanállal merítek minden egyes palacsintához. Megpróbálom egyenletesen eloszlatni a sütőn, de nem baj ha nem mindig sikerül, akkor is felhasználható lesz. Mondjuk ollóval körbe várjuk.
A 10 db palacsintához 2-3 alkalommal elég olajozni, mert a tészta tartalmaz olajat és így nem ég le.
Amikor elválik a sütőtől akkor  megfordítom. Mindenkinek más cél szerszámja van a fordításhoz, a kés hegyét és a kezem választom ez alkalommal. Az előkészített tányérra egymásra helyezem a 10 db palacsintát, amikor kész egy ugyanolyan tányérral lefedem,hogy ne száradjon ki, de le is fóliázhatom.

Töltelék:

  •  120 kg savanyú alma 
  •      2 ek cukor 
  •      pici őrölt fahéj /elhagyható /
  •      6dkg vaj
  •     1/4  citrom leve
Az almákat meghámozom, leöblítem, és nagyobb szeletekre vágom, majd  a lábasban olvasztott cukorra öntöm, csak ekkor teszem bele a vajat  a hajszál sót, és a fahéjat, figyelmesen  kavargatom, és amikor puha lehúzom hűlni. A citromot csak ilyenkor csepegtetem bele.

Csokoládé öntet:

10 dkg étcsokoládé
  1,5 dl tejszín
  1 dl víz
  3 dkg vaj
  pici só

A vajat a tejszínnel összemelegítem, majd lehúzom és megolvasztom benne a csokoládét, amilyen hígra szeretném annyi vizet teszek hozzá, és azt a pici sót.

Karamell öntet :

15 dkg cukor
  annyi víz,hogy ellepje
  2 dl tejszín
  pici só
  3 dkg vaj 

 A nyeles lábasba helyezett cukorra annyi vizet öntök, hogy éppen ellepje / nem többet!/ és felteszem a gázra, de nem kezdem el kavargatni, egyáltalán hozzá sem nyúlok, hagyom addig amíg elkezd világos karamell színt mutatni, majd lehúzom és beledobom a vajat, és azután a tejszínt, és a hajszál sót.
Csomó mentesre kevergetem.
 
Azután a kihűlt evő kanálnyi almával megtöltöm a palacsintákat, majd összehajtogatom és a tányérra helyezem. Egyik oldalára a csokoládé, másik oldalára a karamell öntetet csurgatom, és középre én cukrozott diót szórok.