2014. január 13., hétfő

Algás kínai kel saláta sonkával és magokkal


Gondolom ,  önökkel is előfordult már, hogy  maradék ételből szuper új étel készült, és így, egy új recepttel is gazdagabbak lettünk! Ez most egy ilyen recept! A hozzá felhasznált kínai kel ilyenkor a téli hónapokban egy másik nagy kedvenc, arról nem beszélve, hogy a fehérje tartalma 3-szorosa a káposztának, és nagyon sok fajta finomabbnál finomabb ételt készíthetünk belőle.
Maradék alga saláta elhasználását terveztem, és  ez a finom saláta lett a végeredmény.
Alga salátával én nem szoktam foglalkozni, egyszerűen kínai étteremben veszek egy pár adagot. Ezt most Edit barátnőmtől kaptam, de már együtt megettünk 1 nagy adagot, így igazán  már  csak a hűtő foglya volt ez az adag! Nosza, el is kezdtem átalakítani!





Hozzávalók: 3 adaghoz

  • 1 kínai kel gyenge, leveles részre vékonyra szeletelve
  • 1 db kaliforniai paprika csíkozva, de kápia is megteszi
  • 1 marék csíkozott sonka
  • 1 kevés rizs ecet
  • pici só, pici bors
  • 1 ek magkeverék 
  • 1 tk szezámolaj
  • pár csepp citromlé a végén 




Az alapanyagokat a sonka kivételével összekeverem, majd egy órát hagyom, hogy összeérjenek az ízek.
Lágy, üde, savanykás íz a végeredmény. Tálaláskor a sonkát a tetejére helyezem. Pirítóssal, de friss bagettel is kiváló elő- vagy főétel ez a könnyű saláta. Ne felejtsük, hogy a kínai kel nagyon egészséges zöldség!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése