2012. november 13., kedd

Spenótos quiche balzsamos madár salátával és koktél paradicsommal



 Tegnap a piacon kínálta egy hölgy a spenótját, erre elmondtam neki, hogy éppen ma készítettem spenótos quiche-t, ezért most kihagyom. Kérte a receptet. Elmondtam, újra elkészítettem, lefotóztam, és közre is teszem, mert ma szintén rákérdezett egy aranyos árus hölgy, hogy -hogy is van az a recept, mert hallotta tegnap, és ő is ki szeretné próbálni. Tessék !





Hozzávalók: 23cm x 34 cm-es tepsihez

Tészta:

  • 25 dkg liszt / én teljes kiőrlésűvel készítem/

  •  7 dkg vaj
  •  5,5 dkg zsir
  • 2 db tojás
  • kevés só 

 Töltelék:

  • 30-35 dkg spenót
  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma 
  • kevés póréhagyma / elhagyható /
  • 1 ek olaj
  •  
  • 1 dl tejszín
  • 3 db tojás
  • 5-5 sajt , ki mennyire kedveli 
  • 1/2 kk szerecsendió
  • 1/2 kk őrölt fehér bors 
    pár csepp friss citromlé / ezt is el szabad hagyni, ha nincs kéznél/

     

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összegyúrom. Szobahőmérsékleten vannak már korábban az alapanyagok.
Veszem a tepsit /teflont /, és kézzel beleegyengetem a tésztát. Két darab sütőpapír között könnyebben ki lehet nyújtani, de én ezzel nem vacakolok, csak egy kicsit a nyújtófával megegyengetem, és már megy is a tepsibe. Mind a négy oldalra felnyújtom egy kicsit, mert a tészta süléskor kicsit összemegy, és a töltelék nem fog rajta megmaradni. Ráöntök egy fél csomag árpagyöngyöt, hogy egyenletes maradjon sütéskor, és 180 fokra előmelegített tepsiben sütöm úgy 15 percig. Akkor jó a tészta, ha a széle m ár kezd színeződni.
A fél sütésnél ajánlom ráönteni a masszát, ami a következőképpen készül. 
A friss spenótot jól megmosom, ha kell át is válogatom, tisztítom, a minőségtől függ.
Fogom a serpenyőt egy kevés olajjal felforrósítom, beledobom az aprított fokhagymát, és egy pár pillanat múlva  beleborítom a lecsepegtetett spenótot. Roppanásig párolom csak. Akkor szűrőn lecsepegtetem, és félreteszem. Elkészítem a tojásos-tejszínes keveréket. Felütöm a tojásokat, ezt követően hozzáadagolok minden anyagot, csak a sajt felét teszem félre, mert azt a végén a tetejére szórom. 
Az összekevert masszát megkóstolom, ha kell még rásózok, és ezután a félig megsült tésztára borítom, de előtte eltávolítom róla az árpagyöngyöt. 
A sütő középső rácsán sütöm kb.15-20 percig 170 fokon, de közben rápillantok, és amikor a sajt szépen elkezd elszíneződni késznek ítélem.
Ha igényesebb szeretnék lenni a szélét egy kicsit levághatom. Bármilyen könnyű saláta finom hozzá, de az öntetet ne vigyük túlzásba, minél lazábbat válasszunk.
Kevés madár salátát, és egy kis koktél paradicsomot mosok hozzá. Pici balzsamkrémmel ízesítem, és egy kevés tökmag olajjal. Puffasztott amarant maggal díszítem.l








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése