2012. november 13., kedd

Csípős-savanyú csirkeleves


 Megfázás esetén mindenkinek ajánlom ezt a csilis csirke levest! Na, persze mielőtt megköveznének, azért a gyerekek maradjanak a saját gyógymódjuknál! A levesnek csak annyi a bökkenője, hogy előbb készíteni kell egy jó erős csirkelevest. Azután már gyerekjáték, és tényleg percekben mérhető az elkészítése!
Egyszer, úgy jó tíz évvel ezelőtt megpróbáltam erőleves kockából / elnézést kérek mindenkitől/ , mert annyira megkívántam, és persze jól meg is voltam fázva. Ehető volt!
Inkább nekilátok, hogy megosszam olvasóimmal ezt a tényleg tuti levest!!




Hozzávalók:  2 SZEMÉLYRE

  • 1 liter csirkeleves 
  • 12 dkg csirkemellfilé csíkozva 
  • 10 dkg uborka csíkozva
  •   1 db nagyobb színes paprika csíkozva
  •   1 db csili paprika
  •   2 ek. Worcestershire szósz
  •   1 ek. ecet
  •   1 csipet édesítő 

Elkészítés: 

A csirke vagy marha levest felforralom, addig összevágom a csirkét, és a zöldségeket. Mindent vékony csíkra vágok. A csilit vékony karikára, ha nem elég erős, még egy darabot belevágok.
A csirke csíkokat közvetlen is főzhetném a levesbe, de én mindig egy kis lábasban, kevés forró vízbe felforralom, így a felesleges zavaró anyagok nem kerülnek a levesbe. Amikor pár percet főt a csirke, leszűröm, és átöblítem hideg víz alatt, csak azután helyezem a zöldségekkel együtt a levesbe, így biztosan tiszta, áttetsző marad.
Az utolsó lépés az ízesítés. Egy csipet cukorral lágyítom az ízt, de ezt el is lehet hagyni, én is szoktam néha, attól függ, hogy érzem. Fehérbor ecetet teszek bele, és a W.szószt, ha kell még rásózok. Csak pár percig kell főzni, amikor összeforr szinte kész, mert így maradnak ropogósak a zöldségek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése