2012. augusztus 13., hétfő

Bolognai spagetti




Éppen a napokban beszélgettünk, hogy melyik lehet az eredeti bolognai spagetti recept. Megoszlanak a vélemények! Úgy vélem, hogy még a hazájában is összekapnának rajta, mert tartományonként más tésztával, más hússal és paradicsommal készítik. Egy ami biztos a parmezán!!
Hazánkban készítjük szárnyasból, marha-sertés vegyes húsból, de van aki, csak sertés húsból is olyat készít, hogy megnyaljuk utána a tíz ujjunkat! Van 1-2 titka amiről sejtéseim vannak: főzzük
Van 1-2 titka amiről sejtéseim vannak: a ragut főzzük jó sokáig,  jó minőségű alapanyagokat használjunk, a tésztát ne főzzük szét. A képen az ételben látható piros paprikák nem tartoznak közvetlen a recepthez, ezért ettől tekintsenek el a készítésnél. Én belevágok majdnem egy egész hegyes erős paprikát, de később rájöttem, hogy ezzel elrontottam az íz hatást. Van ilyen!



Hozzávalók: 4-5 adaghoz

  • 50 dkg darált hús
  •   1 kisebb fej vöröshagyma/ kb.10 dkg /
  •   2-3 gerezd fokhagyma
  •   1 szép szál sárgarépa 
  •   1 ek olíva olaj, vagy más olaj 
  •   1 csapott ek só, ízlés szerint fekete őrölt bors
  •   4 db friss paradicsom, vagy 1 doboz konzerv paradicsom
  •   5 dl üveges sűrített paradicsom / házi vagy olasz üveges /
  •   1 tk oregano
  •   1 tk bazsalikom / csapott /
  •   friss mindkettőből bőven
  •   pici cukor, ha finomítani kell az ízt 
  •   50-60 dkg spagetti vagy metélt tészta /tagliatelle /

Elkészítés:

A zöldségeket megtisztítom, majd mindent apróra vágok. A sárgarépát is pici kockákra vágom.
Jó vastag aljú lábasban felhevítem az olajat, majd szép sorjában beleadagolom a a hagymákat, a répát, sózom, borsozom, és elkezdem pirítani a zöldségeket, de mielőtt megég ráborítom a darált húst, amit azonnal elkezdek szétnyomkodni, hogy ne csomósodjon meg, mert ez könnyen előfordul vele.Közben jöhet szép apránként a paradicsom, de egy kis vízzel is lazíthatjuk, úgyis később elfő. A száraz fűszereket most teszem bele, a frisseket csak később.
Közben felteszem a vizet a tésztának úgy fél idő tájt, de nem szabad sietni vele, mert én most kevés időt szánok a főzésre, és a tökéletestől el is marad!
A tésztát lobogó, bő, sós vízben főzöm ki, de nem főzöm szét. Ha jól időzítek akkor a fazékból egyenesen a lábasba szedhetem, ha elég nagy, hogy beleférjen. Ilyenkor nem öblítem a tésztát, mert azonnal fogyasztjuk.
Én összekeverés előtt szedtem ki egy keveset a tetejére, és csak a maradékkal kevertem össze, így jobban mutat. Parmezánt, vagy más sajtot lehet rá reszelni.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése