2012. július 18., szerda

Libamáj kemencében sütve balzsamos paprika salsaval






Néha találkozom olyan emberrel aki elkerüli a libamáj fogyasztást, de ez nem én vagyok.
Ma egy kedves ismerősöm kérésére sütöttem libamájat, mert ő kifutott az időből pedig tervei közt szerepelt a máj is. Boldogan megsütöttem, mert gyarló módon már a fotózás lehetősége / nem az evés/ jelent meg lelki szemeim előtt. Gyorsan kibicikliztem a piacra, hogy a friss hagymát, paprikát, paradicsomot megvegyem, de előtte betettem sülni a májat a sütőbe.




A paprikás salsa, amivel a napon szárított paradicsomokat megtöltöttem már kész volt, a zöldségeket gyorsan összevágtam, mint látható nagyobb darabokra.


A paradicsomok még aszalódnak tovább az erkélyen, még rájuk fér, csak ezt a pár darabot vettem el a mai  kis attrakciómra.








A töltelék: legalább 3 árnyalatú paprika, lila hagyma, petrezselyem, olíva olaj, balzsam krém, himalája só

Hozzávalók a máj sütéséhez:

  • hízott libamáj
  • liba zsír
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • újhagyma
  • szemes bors
  • W.szósz
Elkészítés:
A májat kevés sóval bemasszírozom, inkább sózzák meg a fogyasztáskor, ha igénylik, mint emiatt legyen kemény.
Az összevágott sózott zöldségeket elfelezem, az egyik felére ültetem a májat a tepsiben, majd megszórom a maradék zöldséggel, borsot dobok rá, és a zöldségek másik felével beborítom, mert az alufóliát elhagyom a tetejéről.





Ez a kemencében sült libamáj finom kenyérrel egy csodálatos kulináris élményt nyújthat az embernek, de a libazsíros kenyér sem elhanyagolandó!



2 megjegyzés: