2012. június 13., szerda

Töltött patisszon




Annyira szép formájú patisszont találtam, hogy rögtön arra gondoltam, hogy megtöltöm.

Hozzávalók: 

  • 20 dkg darált szárnyas hús
  •   1/2 ek olíva olaj 
  •   3 dkg vöröshagyma
  •   1/2 gerezd fokhagyma
  •   1 szál répa reszelve 
  •   1 csipet római kömény 
  •   pár szál petrezselyem zöld
  •   1 ek tejföl
  •   2 ek olíva olaj
  •   60 dkg parázs burgonya / apró új burgonya /   
  •   1 kk só 
  •   1 ek olíva olaj  ezt öntöm a burgonyára

Elkészítés :

A patisson héját eltávolítom, majd a felső 1/4 részénél keresztbe vágom, ezt a kupak részt később visszahelyezem, mint a képen is látható, de előbb a belsejéből eltávolítom a magrészeket, és megtöltöm a töltelékkel.
Egy serpenyőbe kevés olajon megpirítom az aprított hagymákat a hússal, melyet közben meg is fűszerezek.
Addig  párolom, amíg ki nem fehéredik a hús, a legvégén az 1 szál reszelt répát is beleszórom, és összekeverem. Kész a töltelékem.
A patisszont Lobogó sós vízben abálom 10 percig, majd lecsepegtetem.
Miután lecsepegett megsózom egy kicsit a belsejét, és beletöltöm a tölteléket, majd egy kanál tejfölt a tetejére, és ezután már csak a kupak részt helyezem rá.
Én megdíszítettem egy kicsit, hogy mutatósabb legyen, de ez nem kötelező! Köré szórom a megmosott apró burgonyát, amit korábban már egy kis sóval és olíva olajjal átforgattam.
Finom szaftos lesz!