2012. május 21., hétfő

Balzsamos erdei gomba paradicsommal és vaj salátával



Ihletet kaptam és azt is elmondom honnan! Szombaton este Dömötör Gála volt a Szegedi Nemzeti Színházban, és én is a szerencsések közzé tartoztam,akik ott voltak. Az est hangulata,a  jelenetek, a színészek kedvessége, és az emlékeim, mind összesen. Korábban több alkalommal is az én cégem látta el a fogadást ezeken az estélyeken, melyek a Gála műsor után, a késői órákban folynak.A menüben könnyű ételek szerepelnek a késői időpont miatt. Kedvelem a finom salátákat  pék süteménnyel és egy pohár finom fehérborral.

Hozzávalók

  •  20 dkg vegyes erdei gomba 
  •    1 ek. olíva olaj
  •    2 szál új lila hagyma
  •    pici  só
  •    csipet fehér bors
  •   1 nagyobb csipet összevágott petrezselyem
  •   1 kis fej paradicsom
  •   1 tk balzsam ecet 
  •    pár csepp balzsam ecet koncentrátum a díszítéshez

Elkészítés

A kevés olajba teszem az összekarikázott lila hagymát,de mint ,ahogy a kép is mutatja egy darabot félre teszek a díszítéshez. Kavarom,sózom,borsozom, és következik a párolás. Ha szükséges pár csepp vizet is hozzáöntök,nehogy leégjen, majd bele öntöm az összevágott erdei gombát,és együtt párolom tovább.
Addig összevágom a petrezselymet,a vaj salátát, és a paradicsomot. A paradicsom velőt eltávolítom,mert nincs rá szükségem, majd a paradicsomot vékony csíkokra vágom,ez lesz a saláta alapja. Néhány szálat hozzá is dobok a gombához a serpenyőbe, hogy színesebb legyen. A salátát,mint a képen is látható mosás, csepegtetés után vékony csíkokra vágom. Figyelve kavargatom a gombát, kb.15 perc múlva leveszem a serpenyőt a tűzről és hagyom hűlni, csak azután adom hozzá a petrezselymet és a balzsam ecetet.
Megkóstolom,ha durvának találom 1 mokkás kanál cukorral lágyíthatom.
A fenti kép tálalásához egy formát használok, és abba rakom óvatosan először az összevágott paradicsomot,majd rákanalazom a gomba salátát, egy kicsit megnyomkodom, és végül a vaj salátát., ismét megnyomkodom, és óvatosan leveszem a formát. Ezután a lila hagyma szárat a tetejére teszem, és pár csepp balzsam ecet koncentrátummal díszítem.

Több módon is tálalhatom, én két példával készültem. Íme a második.