2016. február 20., szombat

Gyümölcsös túrótorta


Kedveljük ezt az üde, gyorsan elkészíthető túrótortát, így ma újra sorra kerül. A laktózérzékenyek természetesen laktózmentes túróval készítsék, szerencsére már nagyon sok helyen megtalálhatjuk.



Hozzávalók: /normál torta mérethez/

A tésztához:
  • 20 dkg aprított, ízesítetlen vajas keksz
  • 10 dkg vaj
Túrókrém:
  • 75 dkg natúr túró
  • 15-20 dkg szőlőcukor
  • 1 tk vanília cukor
  • 1 pici só
  • 2 dl habtejszín 
  • 2 ek mascarpone sajt 
  • 1 citrom reszelt héja 
  • pár csepp citromlé
  • kevés baracklekvár 
Díszítés:
gyümölcsök ízlés szerint





Elkészítés:

Első lépésként a sütőt bekapcsolom, 180 fokra beállítom, majd előkészítem a torta hozzávalóit.
Az alapanyagok felhasználása szobahőmérsékleten a legoptimálisabb, ha a recept nem tér ki külön módosításra.
A kekszet megőrölöm, habár már őröltet is lehet kapni, majd hozzákeverem az időközben megolvasztott vajat. A torta formát kibélelem sütőpapírral vagy csak kikenem vajjal, mint ahogy most én is teszem. A kikent formába egyenletesen eligazítom a keveréket, és irány a sütő, ahol 170-175 fokon kb. 10 percig sütöm. Akkor jó a torta alap, ha kicsit karamellás színe lesz . A sütés után már nem kell a sütő, így kikapcsolom, a továbbiakban sütő nélkül dolgozom. A kihűlt torta alapot megkenem házi baracklekvárral, majd  egy sort vékony karikákra vágott banánnal lerakom. Most következik a túrókrém elkészítése.
A túrót kicsit összetöröm, krémesítem, attól függően, hogy milyen túrót vásároltam, ezután elkeverem a mascarpone krémmel, ízlés szerint cukrozom, majd a citromlevet és a héjat is hozzáadom. Beletöltöm a torta formába, elsimítom, majd a tisztított gyümölcsökkel díszítem. Én, csokoládéba forgatott banánnal, kiwivel, és naranccsal díszítem, de sok más gyümölcs is használható, csak friss legyen, az a lényeg.
Fogyasztás előtt pár órát a hűtőben pihentetem, így, sokkal finomabb lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése