2013. október 19., szombat

Túrófánk



Valószínű, hogy ezt az édességet rajtam kívül már minden háziasszony elkészítette, de én most jutottam idáig, egy kis noszogatásnak köszönhetően. Neki is látok, hiszen nem tűnik ördöngösségnek a dolog!




Összetevők:

  • 25 dkg tehén túró / én a zsírosabban választom/
  • 3 tojás
  • 8 dkg fehér tönköly liszt, de a sima BL-55-ös is megteszi 
  • 8 dkg búzadara 
  • 2 dl tejföl
  • 1 sütőpor / 12 g /
  • pici só
  • kb.3 dl olaj, attól függ mekkora edényben sütjük, de bő olajban könnyebb
  • fahéjas nyírfa cukorban forgatom

Elkészítés:

A hozzávalókat összedolgozom, pár percig hagyom pihenni, a dara miatt. Ha csak liszttel készíteném , akkor szinte azonnal szaggathatnám az olajba.
Amíg pihen a massza, addig felforrósítom az olajat / Vénusz/, egy csipetet massza beledobásával megbizonyosodom róla, hogy elég forró e, majd  fagylaltos kanállal golyókat formázok,és egymás után beleejtem őket az olajba. Hagyom, hogy szép arany barnára süljön az egyik oldaluk, és akkor könnyedén megforgatom őket Az olajból egy szűrőbe emelem ki a megsült golyókat, hogy minél kevesebb olaj maradjon rajtuk, de pár pillanat múlva már borítom is a cukorba. A cukor lehet sima kristály cukor, de tehetünk bele vaníliát, fahéjat, vagy bármi más ízesítőt. Én most fahéjas nyírfacukorba forgatom őket, és az elsőt rögtön melegében be is falom! Bevallom, hogy a Kerek-Perecben csodálkozva néztem a vevőkre, hogy milyen örömmel tömik magukba az ott vásárolt fánkokat, de én soha nem kóstoltam, most viszont alig vártam, hogy megkóstolhassam! Azt hiszem az én ízlésem szerint kicsit sok cukrot tettem rá, mert  számomra most túl édesnek tűnik, és picit elnyomja a fánk kellemes natúrabb  ízét, de mindenkinek ízlésére bízom a cukrozást. Van aki lekvárral fogyasztja, üsse kő, egészségére!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése