2012. július 21., szombat

Vörös boros szilva



Egy kerti sütögetéshez készül ez a kellemes vörös boros szilva. A fotózáshoz sajnos csak ennyi maradt, de ez nem vitatja el az erényeit! Zárt üvegben 2 hétig is fogyasztható, már kipróbáltam!
Én a házi joghurthoz fogyasztom, amíg el nem fogy.

Hozzávalók:

  • 50 dkg magba váló szilva
  •   1 ek nádcukor
  •   1 dl vörösbor 
  •   hajszál só
  •   1 tk. mézes fűszerkeverék / csak ez volt itthon mikor először készítettem, de igazán jó lett /
  •    pár csepp friss citrom lé

  Elkészítés:

Vas serpenyőben készítem és két adagban, így  finomabb lesz a végeredmény!
Az átmelegedett serpenyőbe beledobom a megmosott, kimagozott szilvám felét, hagyom sercegni egy pár percig és csak ekkor kavarom meg, majd rászórom a fűszert. A szilva is, mint minden gyümölcs azonnal önti ki  magából a vizet, így semmi nem kellene alá, de én valami különlegesebb ízre gondoltam, ezért egy kis vörös bort öntöm alá, és a nádcukrot is rászórom. Magára hagyom, hogy alakuljon, én itt nagyon már semmit nem tudok tenni!
Ezután már nem is kavarom, csak időnként megrázogatom, és 10 perc múlva már boríthatom is az üvegbe.
Előtte még a pár csepp citromlét belecsepegtetem.
Ha későbbi fogyasztásra készül, és sűrűbbre szeretnéd, akkor dobj bele 1-1 késhegynyi alma pektint sűrűsítőnek, akkor jobban megáll a tányéron, nem fog annyira folyni.
Az alma pektint a Nagymama Éléstárában Szegeden a Brüsszeli krt.10.szám alatt lehet megvenni 660.-Ft/ 50
g, de ez 10 kg gyümölcshöz elég. Ez természetes alapú sűrítmény Kaldenekeréktől.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése