2012. július 17., kedd

Paradicsomos spagetti magokkal és tojással




Azok számára akik követik a blogomat nyílt titok lehet, hogy imádom a tésztát minden formájában!
A paradicsomos a kedvenceim közzé tartozik. A paradicsomos spagetti egy nagyon egyszerű gyors fogás, de én most még mellécsaptam ezt a 2 különleges módon elkészített tojást is, így körülményesebb lett a dolog.
A tojástól tekintsenek el, csak az érdekesség miatt fotóztam így együtt őket.+
Mindig foglalkoztat, hogy az élelmi alapanyagokat mi módon lehetne új formában feldolgozni, és most ez is egy ilyen kísérlet eredménye, csak talán az alkalmazás nem ide való.

Hozzávalók: 4 adaghoz

  • 1 kg friss érett paradicsom
  • 2 ek olíva olaj 
  • 1 db chili
  • 4 nagy gerezd fokhagyma, ha nem vagy nagyon fokhagymás akkor 3 gerezd
  • kevés só
  • pici cukor, ha savasnak találod
  • 1 nagy csipet aprított bazsalikom
  • 50 dkg spagetti / durum vagy tönköly/
  • 1dkg fekete szezám
  • 1 dkg fehér szezám
  • só a főző vízbe 

 Elkészítés

Friss paradicsommal készítem a ragut és mivel el szoktam a héját távolítani, így a vízforralón gyorsan forralok vizet, amit egy lábasban tovább forralok, mert ebbe fogom a paradicsomokat beledobni, miután megvágtam egy picit mindnek a héját. Sokkal könnyebben leválik a héja ha bevágjuk a vízbe rakás előtt.
A tészta főző vizet felteszem a tűzhelyre, egy negyed marék sót dobok bele, majd lefedem, és közepes lángon elkezdem forralni, mert nem kell vele sietnem, hiszen előbb a ragut készítem.
Amikor látom, hogy kezd leválni a paradicsom héja, leöntöm a vizet a róla, majd kis hűlés után lehúzom az összes héját. Összenyomkodom, vághatom is, de én nyomkodva gyorsabbnak találom.
A serpenyőbe beleöntök 2 evőkanálnyi olíva olajat, majd amikor felforrósodott akkor a vékony karikákra vágott fokhagymát beledobálom, és pár pillanatig hagyom, hogy a hő dolgozzon. Mielőtt elkezdene barnulni  megelőzöm, mert rázúdítom a paradicsom velőt. A paradicsom csumáját ugyanis eltávolítottam a héjával együtt. Összekavarom, hozzáadom a sót és hagyom főni 15 percig. Ez alatt lobogó sós vízben kifőzöm a tésztát. Ez kb 10 percet vesz igénybe, addigra éppen kész a ragu, amit megkóstolok, ízesítek, és most beleszórom az aprított bazsalikomot, chilit. Ekkor félrehúzom. Akkor vagyok elég ügyes, ha ekkorra fő ki a tésztám, amit leszűrök, és nem öblítek, mert azonnal összekeverem a raguval, vagy nem.
A tetejére tálaláskor  magokat szórok, de parmezánt is tehetek, ha kedvem van..




A tojásoknak a fehérjét és a sárgáját külön-külön főztem meg és ez lett az eredmény.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése