2012. május 24., csütörtök

Spenótos galuska tejföllel és paprika krémmel




Szeretem az újításokat! Nagyon éhes voltam, valami laktató ételre volt szükséges,mert a reggeli is kimaradt! Vannak ilyen napon gondolom mindenkinél, amikor kibillenünk a rendes kerék vágásból!
Gyorsan elkészíthető étel, különösen akkor, ha van otthon friss spenót.

Hozzávalók: 4 adag

  •  25 dkg friss spenót
  •     2,5 dkg vaj
  •    1 gerezd fokhagyma
  •     pici só
  •     pár csepp citrom leve 
  •     1 csomag új hagyma szára pirítva 
  •     1 ek finomabb olaj 

Galuska:

  •    20 dkg tönköly liszt
  •      1 tojás 
  •       a párolt spenót
  •      ha szükséges pici só, vagy víz

Elkészítés:

A megmosott spenót levelek szárát letépkedem /ha nagyon zsenge ezt el is felejtem /, majd a serpenyőben felforrósított vajba bedobom a fokhagymát és mielőtt megégne közvetlen utána az összevágott spenót leveleket, majd sózom. Átkavarom, és pár percre fedőt teszek rá, de ahogy összeesett le is veszem. A párolás összesen 10 percet vesz igénybe, ennél többre nincs szüksége, mert galuskaként még úgy is főzöm egy kicsit. A lisztbe kerülés előtt csepegtetem rá a pár csepp citrom levet.
Egy tálba belemérem az átszitált lisztet, majd ráütöm a tojás és a párolt, kicsit kihűlt spenótot, majd galuska tésztát készítek, vagyis összekeverem a masszát. Nem biztos,hogy kell bele só, inkább győződjünk meg róla, mert a spenóttól elég sós lehet. Ha túl kemény lenne a massza egy pici vízzel lágyítom, hogy szaggatni tudjam. A bő, sós forró vízbe szaggatom, közben kevergetem, hogy ne ragadjon le, és amikor robogva feljön a tetejére már le is veszem, majd leszűröm,öblítem. Egy kis olajjal összeforgatom,  picit sózom, és zúdítom rá a tejfölt és a paprika krémet, mert már majd éhen halok!!
Majd el felejtettem !A galuska főzés közben az összevágott hagyma szárat egy serpenyőben megpirítom,sózom, borsozom, és még ebből is teszek a galuska tetejére,hogy ízletesebb legyen!! Persze ez el is hagyható, mert ez azért kicsit bedurvítja az ételt, mondhatjuk úgyis, hogy férfiasabbá teszi!