2012. május 29., kedd

Pulyka ragu leves


Kimaradt egy kis húsom és arra gondoltam, hogy friss zöldségekkel gyorsan egy kellemes kis levest készítek.
Könnyű, és ez a fajta leves szerintem a  hús ellenére megnyugtatja az embert, legalábbis engem !

Hozzávalók: 4 adaghoz 

20 dkg pulyka combfilé
  1 ek szőlőmag olaj 
  2 szál új répa
  1 szál új zöldség
  2 szál petrezselyem zöld / legalább /
  2 dkg aprított vöröshagyma
  1 ici-pici fokhagyma
  5 dkg kockázott zsenge karalábé
  3-4 szem egész fekete bors / a végén eltüntetem a tálaláskor, ha megtalálom/
  1 tk finom só
  1,5 liter víz 

Elkészítés: 

Az olajban elkezdem párolni a hagymákat, de 1-2 perc elteltével már borítom is hozzá a kockázott zöldségeket, megsózom, és így együtt legalább 5 percig párolom, csak ekkor öntöm fel a vízzel.
Lefedem, és negyed óra múlva az alaposan megmosott,  apróra kockázott húst is hozzáadom.
Alacsony fokozaton főzöm mindvégig, hogy ne legyen zavaros a levesem. Amikor megfőtt a hús is a levesben félrehúzom. Kedvem szerint tehetek hozzá bármilyen betétet, de én most kihagyom.
Ha külön főzöd meg a hús egy kis lábasban, akkor biztosabb, hogy tiszta, átlátszó lesz a levesed.
A külön főzött húst leszűröd egy nagyon sűrű szűrőn, a húst átöblíted, és már biztos is a siker. A húsfőző lé nagy részét amikor megpihent, nyugodtan hozzáöntheted a leveshez.