2015. május 23., szombat

Gesztenyés rolád

Egy sütemény, ami 30 perc alatt elkészül! Természetesen kell 1-2 trükk hozzá, hogy ez valóban meg is valósuljon!
1. hűtött tejszín
2. kiolvasztott gesztenyemassza
3. szoba hőmérsékletű hozzávalók
4. kéz közelben a szükséges eszközök, és hozzávalók

START!


Hozzávalók:

  • 3 tojás + 1 fehérje
  • 6 ek cukor
  • 3 ek víz
  • 6 ek szitált liszt
  • 1/3 sütőpor / 4-5 g/
  • pici só
  • KRÉM:
  • 50 dkg gesztenyepüré
  • ízlés szerint cukor
  • 2,5 dl folyékony tejszín habosítva
  • pici víz, hogy elég krémes legyen
  • 1 tk rum, ha van otthon





Elkészítés:

A sütőt bekapcsolom, 190 fokra állítom. A sütő lemezt előkészítem. Újabban szilikonos sütő lapot használok, de egy sütőpapírral ellátott lemez is tökéletes. Először a tojás fehérjét kemény habbá verem, majd félreteszem. A következő lépésként a tojások sárgáját a cukorral habosra kikeverem, hozzáadom a vizet, picit sózom, és a sütőporos liszttel összevegyítem. Ebbe a masszába óvatosan belekeverem a felvert tojáshabot, 2-3 részletben adagolom hozzá, és egy irányban elegyítem.
A sütőlapra egyenletesen felviszem, és irány a sütő, ez kb. 10 percet jelent. Majd kiveszem, hagyom egy kicsit hűlni.
A gesztenye masszát összetöröm, hozzáadok egy kevés tejet, ezzel krémesre keverem, és csak ezután  a felvert tejszínt  / amiből egy keveset félreteszek a díszítéshez/  , pici sót, rumot és így összedolgozom.






A piskótát lefejtem a sütőlapról , majd feltekerem, csak ezután töltöm meg. Kevés gesztenye masszát félreteszek a díszítéshez, a többivel  megtöltöm a piskóta lapot. A piskóta töltésekor kihagyok 2 cm-t a végénél, így nem fog kifolyni a krém. Egyenletesen elkenem a krémet, majd feltekerem.  Hűtőben pihentetem legalább 1 órát, csak azután díszítem. addig természetesen a díszítős anyagot is hűtőbe helyezem. 
Nagyon éles késsel szeletelem. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése