2013. augusztus 11., vasárnap

Sóska leves


Imádom! A barátaim időről -időre kérik, hogy készítsek, mert ma már az ő kedvencük is.
Finomabb friss sóskából, de a mirelit is megfelel. 
Én most Iglót vásároltam, így abból készítem.

Hozzávalók: 4-adag

  • 50 dkg friss sóska, vagy 1 cs. mirelit
  • 2-3 dkg vaj
  • 1 csapott kk só
  • 2-3 kanál  szőlő cukor, vagy más édesítő
  • 2 dkg aprított vöröshagyma
  • 2 főtt tojás
  • 1 dl sűrű tejszín
  • 2 dl tej
  • annyi víz, hogy jó sűrű maradjon



Elkészítés:

A mirelit sóskát először kiolvasztom, a frisset pedig jól átmosom, lecsöpögtetem.
A lábasba a vajat felolvasztom, majd az aprított  vöröshagymát beleteszem, pici sóval párolt 1-2 percig, majd a sóskát hozzáadom. Ekkor még fél liter vizet öntök hozzá, lefedem, és hagyom főni.
Úgy fél óra elteltével hozzáadom a tejszínt, a tejet, majd összeturmixolom az egészet. Cukrozom, és ha még kell ízesítem. Legvégül a tetejére morzsolok egy kis vajat, hogy ne bőrösödjön be. Közben  megfőztem a fejenként fél tojás, melyet összeaprítok, és külön egy kis tálkában helyezek az asztalra. Nem teszem bele a levesbe, mert akkor megkeményedik a tojás. Pici tejszínnel díszíthetem.
Aki nem szereti a tojást, az felejtse el, és ugyanúgy fogyaszthatja pirított kockával, vagy puffasztott kölessel, mint a többi krémlevest.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése