2013. május 18., szombat

Medvehagymás pogácsa


A medvehagyma szezon már a végét járja, elnézést kérek, most jutottam ide, hogy megosszam ezt a tökéletes medvehagymás receptet az olvasókkal! Kicsit időigényes, de nem bonyolult annyira, hogy ne vágjunk bele! Nosza, rajta! A medvehagyma csodálatos fűszer, most már talán mindenki értesült róla / évekig a homályban volt, legalábbis számomra/ , naponta kellene valamilyen formában fogyasztanunk, de az erős íze miatt sokakat elriaszt. Én gyakran készítek belőle pesztót, amit felhasználok kis átalakítással tésztákhoz, a legjobban kedvelt számomra fusilivel. Most maradok a pogácsánál.


 A boltban búra alatt őrzöm, előírás szerint!

Hozzávalók:

50 dkg fehér tönköly, vagy BL 80-as liszt, de próbáltam már fehér búza liszttel is, és úgy is finom
1 ek só
csipet cukor
25 dkg vaj, vagy ráma
1 tojás
1/2 pohár tejföl / 175gr-os/
1 dl tej / az élesztő megfuttatásához /
5 dkg élesztő
1púpos ek medvehagyma pesztó, vagy1 tk. szárított medvehagyma 10 dkg vajjal, pici sóval összekeverve
1 tojás sárgája a felületi kenéshez, ha elmarad, akkor így néz ki a teteje, mint a képen

Elkészítés:

A langyos tejben megfuttatom az élesztőt / bögrében elkeverem, és pár percig hagyom állni/, addig a lisztet átszitálom, hozzáadom a többi hozzávalót, majd a végén az élesztőt tejet is, és így összedolgozom.
Addig keverem-gyúrom, amíg elválik az tálam falától, ha nem akar, akkor még egy pici lisztet adok hozzá, majd egy fél órára hűtőbe teszem.Addig elkészíthetem a kenéshez a medvehagymás vajat. Ami csupán annyiból áll, hogy a puha vajba belekeverek egy pici sót, és a szárított medvehagymát.
A fél óra elteltével lisztezett lapra borítom a tésztát, és 2 cm-esre kinyújtom, ekkor megkenem az előkészített vajjal, és azután kivűlről befelé elkezdem egymásba hajtani, így lesz később réteges. Ezt a kenést még újra megismétlem, majd még egyszer, így el is fogy a vajam.Amikor felhajtogattam, mehet 20-30 percre a hűtőbe. Azután újra kiterítem, kinyújtom 2 cm-esre, majd kiszaggatom, de én kockázom, mert így jobban tetszik, és el is kerülöm a szaggatás során felmerülő maradék darabokat.
Sütőpapírral ellátott tepsire helyezem, aránylag sűrűn, hogy süléskor,  ne tudjanak eldőlni. 
A sütőt 190 fokra melegítem, de a tepsi behelyezése után visszaveszem 180 fokra, és ezen sütöm 30-35 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése