2013. május 19., vasárnap

Citromos Madlein nyomában



Gondolom önökkel is történt már olyan, hogy egy könyv elolvasása után, megfogadták, hogy megsütik, megkóstolják a könyvben felemlegetett népszerű ételt-italt. Valamikor én is így jártam Proust: Eltűnt idő nyomában című könyvében gyakran fogyasztott Madlein nevű süteménnyel. Ezt a receptet sütöm most meg.
Láthatják, annak ellenére, hogy lassan már mindenütt lehet kapni a hozzávaló Madlein formát, én mégsem azt használom. Egyszerű az ok: nincs kéznél, de eltántoríthatatlan vagyok, így nekilátok!

Hozzávalók:

  • 2db tojás / mindig szoba hőmérsékletű alapanyagokkal dolgozzunk, kivéve, ha a recept nem mond mást/
  • 10 dkg cukor / ki milyet használ /
  • 1 db citrom reszelt héja
  • 10 dkg szitált liszt
  • 10 dkg vaj, vagy margarin
  • csipet só
1. A vajat megolvasztom, majd kihűtöm
2.-A tojást a cukorral habosra keverem, a végén hozzáadom a reszelt citrom héját, a sóval összekevert lisztet, majd a kihűlt olvasztott vajat.
Finom masszát kapok, amit a hűtőbe helyezek kb. 30 percre.
A kivajazott formát is a hűtőbe helyezem!
A képen látható süteményeket muffin formában sütöm, de az eljárás ugyanaz a Madlein formáknál is. Vagyis kivajazom, és irány a hűtő.
Kettő dkg-os fagylaltos kanállal adagolom, de sima kanállal is ugyanoda jutnék.
A sütőt közben felforrósítom 195-200 fokra, majd 190 fokon megsütöm, kb 10-12 percet vesz igénybe.
A lényeg szerintem, hogy kívül ropogós, belül puha legyen.
Kellemes kényeztetés egy kávéhoz, teához. Rövid időn belül a gyerekek kedvence is lehet !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése