2012. december 1., szombat

Mediterrán töltött kenyér

  

Barátnőm megkért, hogy süssek a részére egy töltött kenyeret, és arra gondoltam, hogy készítek egy teljes kiőrlésűt is, hogy jobban kihasználjam a sütőt, és én is megkóstoljam.
Ehhez a kellemes, laktató ételhez két mártogatóst tervezek, és egy kis salátát.
Több napot is át lehet vészelni ezzel a kenyérrel, de ritkán van rá példa, mert általában mindig hamar elfogy, ezért ajánlom, hogy 2 db-ot készítsenek egyszerre. Két különböző ízesítéssel. Kevesebb sonkával, több zöldséggel. Tojást is lehet bele tölteni, és még sok mindent, csak fantázia kérdése. A maradékok felhasználására tökéletes recept.
Hozzá is látok a piac helyett, pedig ma csodás az idő a szabadprogramra.



           Tejfölös fokhagymás       -   paprika krémes- tejfölös 

Hozzávalók: 
  • 40 dkg liszt+ a nyújtáshoz
  • 2 ek. búzadara
  • 2 ek. olíva olaj
  • 1 kanál méz
  • 1,25 tk tengeri só
  • 2 tk. szárított élesztő-frissből 1,5 dkg
  • 1 bögre meleg víz 
Töltelék: 
  • 1 db lila hagyma
  • 1 db paprika
  • 1 gerezd fokhagyma 
  • olíva olaj a tészta kenéshez
  • 4 szelet fekete erdő sonka
  • 1 maréknyi aprított bacon / 10 dkg /
  • 4 szem szárított paradicsom, vagy 1 nagyobb friss paradicsom, vagy pesto
  • 3 dkg sajt
  • kevés só
  • friss őrölt bors
  • csipet mediterrán fűszer
  • 5-6 szem olíva bogyó /elhagyható/

 
Elkészítés:

Egy nagyobb tálba beleszitálom a lisztet, hozzáadom a búzadarát, az élesztőt, sót, közben melegítek vizet, majd ebben feloldom a mézet, a száraz alapanyagokkal összekeverem, végül olajat öntök bele.Összegyúrom az egészet,és mivel egy kicsit lágy m ég megtoldom egy kis liszttel. Kiborítom a munkalapra, és addig lisztezem, gyúrom, amíg elválik a kezemtől, a laptól, és amikor megnyomom már visszaugrik. Ez kb. 8-10 perc. Visszahelyezem a tálba, letakarom, és félreteszem keleszteni.
Addig megmosom, megtisztítom a zöldségeket. A paprikát, lila hagymát, szárított paradicsomot vékony csíkokra vágom, a fokhagymát szintén, majd egy kis sóval összekeverem, később kicsavarom az egészet.
A tészta megkelt, kiborítom egy lisztezett sütőpapírra, és téglalap alakúra kinyújtom. 
A kinyújtott tésztát megkenem olajjal, a vékony sonka szeleteket ráhelyezem, majd ráborítom a kicsavart zöldségeket, az egészet elosztom a tésztán, fűszerezem, még rászórom a felkockázott bacont,ezután a reszelt sajtot, vagy a széttépkedett kecskesajtot. Amikor egyenletesen mindent ráosztottam, jöhet a feltekerés, és itt kiderül, hogy miért is papíron dolgozunk, mert így sokkal könnyebb felgöngyölíteni a tésztát.
Kész a rúd kenyér, már csak a sütőt kell előmelegíteni 180 fokra, addig még kel a tészta egy kicsit.
A tetejét megkenem olajjal, néha tojássárgájával is szoktam /,de ma nincs itthon tojás /, még egy kicsit díszítem kés hegyével + egy kis amarant maggal, de bármilyen más mag is tökéletesen megfelelne.
Közben elkészítem a másik kenyeret.
A kenyér sütési ideje 160 fokon 40 perc körül van sima sütőben, középső részén a sütőnek.
Én sajnos eggyel lejjebb tettem, és mint látható egy kicsit az alja barnább is lett, de szerencsére nem zavaróan.
Amikor szép barna a teteje, kész is a kenyér, de ha még nem lenne szép színű,de már letelt az idő, akkor egy pár percre feljebb lehet tenni a sütőben, hogy megpiruljon a teteje is.



                                 Ne tévesszen meg senkit, ez valóban fehér kenyér lesz, ezt sikerült lefotóznom.
Mikor milyen készül, de szerintem egyik finomabb, mint a másik.


A mártogatósok bármilyenek lehetnek, amit a család, vagy a barátok szeretnek. Én most két tejfölös változatot készítek, lányok fogják fogyasztani, így kevés fokhagymát, olajat, sót, borsot teszek bele, ki tudja merre az este.
A házi paprika krémemmel készítem a másikat, szintén tejföllel, és egy kevés sóval, ebbe több nem is kell. Vagy talán egy kis csili!!


                                   Túl forrón vágtam meg a kenyeret, de a sajt jól látszik benne!





Ez  egy magyaros változat, legalább olyan népszerű, mint a sonkás. Friss házi lángolt kolbásszal töltöttem.
Nagyon kellemes az összhatás, ajánlom, hogy próbálják meg egyszer!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése