2012. május 20., vasárnap

Avokado saláta




Mostanában péntek a kenyér sütés napja, az én iratomban. Május elejéhez csodás nyári meleg van, ezért könnyű salátára gondolok vacsorára. Egy árva avokado napok óta szoba hőmérsékleten várja a sorsát, éppen jó lesz egy kis salátához. Gyorsan elkészítem az öntetet, és mire kisül a kenyér már hátra is dőlhetek. Ezt szeretem, könnyű és gyors!

Hozzávalók- 2 adag

   Saláta

  •         1 db érettebb avokado
  •     20 dkg  kínai  kel, de lehet jég saláta
  •         3 dkg Tv vagy kaliforniai paprika
Öntet
  •         1 kis poharas joghurt vagy kefir / én házi kefirt használok /
  •          1 ek. olaj féleség  / szőlőmag olaj van kéznél/
  •          1 fél gerezd fokhagyma
  •          pici só, őrölt fehér bors
  •          csipet cukor

Elkészítés

A kínai kelt és a többi zöldséget nagyon vékonyra szelem. Azt gondolom bármilyen salátával és zöldséggel helyettesíthetném az összetételt, de most így alakul.
A lényeg az érett avokado, azt gyorsan lehámozom, de ki is kanalazhatnám a héjából ha félbevágnám. Most így esik kézre. Szeretem az avokado magot, ezért megtisztítom,  és egy ideig megőrzöm.