2015. január 26., hétfő

Sós-sajtos stangli



Az egyik legnépszerűbb sós, apró süteményünk, és most itt a pillanat, hogy én is készítsek egy adagot!
Népszerűsége töretlen,  annyi változtatáson esett át az utóbbi időkben, hogy a sajton, és a köményes kivül  különböző magokkal is gyakran megszórjuk. Én is szoktam szezám vagy chia magot, de néha mákot, aprított napraforgót is rászórni.

 


Hozzávalók: 

  • 60 dkg liszt / szitált /
  • 35 dkg zsír
  •  4 dkg  friss élesztő
  •  2 dl tejföl
  • 1 csapott ek só
  • tojás a tészta megkenéséhez
  • sajt, mag stb. a díszítéshez 

Elkészítés:

 


A hozzávalókat kimérem, majd összekeverem, gyúrom. Annyi tejfölt adok hozzá, amennyi mellett lágy,  képlékeny marad. Ezután 30 percet pihentetem. A sütőt  190 fokra melegítem, mert 180 fokon sütöm. Kinyújtom, és ízlés szerint szórok rá valamit a felsoroltak közül, majd pizzavágóval, vagy derelye vágóval arányos, szép csíkokra vágom. Túl hosszú darabokat nem készítek, mert könnyen összetörik. Sütőpapírral ellátott lemezre teszem a darabkákat, majd kikevert tojással lekenem. Én egyszerre 2 lemezt sütök  / légkeveréses sütőben/, de van aki csak egyenként meri megsütni. Ki, hogy gondolja, de természetesen a sütőtől sok függ.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése