2015. január 3., szombat

Marhapörkölt tarhonyával





 Barátnőm, egy pár hónappal ezelőtt  bevásárolt marhahúsból, és már jó ideje noszogat, hogy kezdjünk vele valamit. A leghamarabb a húslevesnek való fogyott el, karácsonyra tatárt készítettem , de ez a színhús maradt, maradt, így most nekiállok, hogy egy kis könnyű pörköltet készítsek. Tarhonyát is adott hozzá. A birsalma befőtt az én ötletem, mert annak is kopnia kell a kamrából.



Hozzávalók: 4-5 adaghoz

  • 1 kg marhahús
  • 2 fej vöröshagyma 
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tv paprika
  • 1 db paradicsom, vagy paradicsompüré 
  • 2 ek zsiradék
  • só és őrölt fekete bors
  • 1 ek paprikakrém / én házit használok /
  • 1 hegyes erős
  • 50 dkg tarhonya
  • 1 ek zsiradék a tarhonya pirításához
  • 1 kis fej aprított vöröshagyma 
  • 1 tk só 

 Elkészítés:

A megtisztított vöröshagymát és fokhagymát apróra vágom, a tv paprikával szintén ezt teszem, a hegyes erőset egészben teszem majd bele.
A marhahúst, a kés megélezése után egyforma apró kockákra vágom. Amikor ezzel is megvagyok, akkor egy lábasban felhevítem a zsiradékot, ebben megpárolom a hagymát, paprikát,  paradicsomot,és  mert igényli, így egy pici vizet is adok hozzá. Sózom, borsozom. Amikor finom, áttetszőre puhult a zöldség, akkor hozzáadom a húst, összekeverem, és hideg vízzel felöntöm, de óvatosan, csak annyit, hogy éppen elfedje, mert jó sűrű szaftos étel a vég cél, és nem leves. A hús elég sok vizet enged ki magából. Majd elfelejtettem! Most jön a házi paprikakrémem hozzáadása! Imádom használni! Fedő, és közepes lángon legalább 2 órát főzöm.
Ettől a pillanattól fogva csak időnként nézek rá, nehogy leégjen.
Közben van időm a tarhonyát elkészíteni. Egy lábasba zsiradékot teszek, felforrósítom, majd a tarhonyát egy mércés pohárba öntöm, és csak azután borítom a lábasba, hogy megpirítsam. A mérce azért kell, mert dupla mennyiségű forró vizet adok hozzá, amikor szépen megpirult, ettől éppen tökéletesre fog dagadni. Amikor megpirult, akkor adom hozzá a sót, és az aprított vöröshagymát. Fedő alatt készre párolom. Amikor elfőtte a levét, akkor lehúzom a tűzről, pihentetem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése