2014. augusztus 1., péntek

Duplacsokoládés sütemény eperrel és csokoládé mázzal


 A látvány néha csalóka, és így van ez ebben az esetben is, mert a képen látható süti egy csoda finom édesség! A receptet már feltettem, de újra elírom, hátha most kedvet kapsz az elkészítéséhez!
Glutén mentes, ami még javít egy kicsit a megítélésén!!




Hozzávalók:

  • 125 g nagyon jó minőségű étcsokoládé
  • 150 g őrölt mandula
  • 4 tojás
  • 150 g cukor / én szőlő cukrot használok, vagy nyírfát/
  • pici só
  • MÁZ
  • 100 g olvasztott étcsokoládé a mázhoz
  • 2-3 g vaj
  • 3 cl tejszín
  • eper
  • kandírozott narancs

Elkészítés:







A csokoládé megolvasztásához egy nyeles edénybe vizet teszek, majd ebben a vízgőzben olvasztom meg a csokoládét, vagyis egy kisebb edénybe török 2 tábla étcsokoládét, majd a forró vízbe helyezem a csokoládés edényt, és magára hagyom, amíg megolvad. Az a jó, ha nem éri a vizes edény alját a csokoládés!
Amíg olvad a csokoládé, addig habosra keverem a tojást a cukorral, majd ezután hozzáadom az őrölt  mandulát, a pici sót. Legvégül pedig az olvasztott csokoládét. Alaposan összekeverem a masszát, és ezután egy sütőpapírral ellátott 13x24 cm-es tepsibe öntöm a masszát, majd 175-180 fokon sütöm 15-20 percig.
Miután vékony, így nagyon hamar megsül! Egy tű próbával ellenőrizhető, hogy kész-e torta lap.
Kihűlés után rákenem  a csokoládé mázat, majd eperrel, kandírozott narancs darabkákkal díszítem. Nem lesz édes, mert a mázba nem teszek cukrot.


JÓ TANÁCS:
1. Bármilyen mandula megfelel, csak a legapróbbra őröljük meg!
2. Ha nem érdekes, hogy glutén mentes legyen, akkor a mandula bizonyos részét liszttel is helyettesíthetjük,   de akkor egy csipet sütőport is szórjunk bele!
3. Várjunk míg megdermed a máz, és teljesen kihűl a sütemény, és akkor sokkal szebb lesz, mint az enyém a képen, mert én türelmetlen voltam, vagyis nagyon sietnem kellett, és idő előtt felvágtam!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése