2014. május 1., csütörtök

Citromos-sajtkrémes torta



A nagy kedvenc!!  A barátaim, és én is imádom!! Sütés nélkül készül, ami nagyon szuper dolog a mai világban! Szükségtelen megijedni tőle, mert rendkívül gyorsan összedobható édesség.  Nyáron  a nagy melegben elég sűrűn készítettem, és mondhatom, megunhatatlan!
Soha nem használok hozzá zselatint, mert ha tökéletesen szelhetőre akarom, akkor előző nap elkészítem, és így a hűtő segít, hogy ne legyen túl lágy! Díszíthető, de gondoljuk meg, hogy mit teszünk rá, mert ez egy puha, lágy, szájban olvadó édesség. A citrom karikát a fotó kedvéért helyeztem rá, hogy mutatósabb legyen!


Hozzávalók:

  • 1 csomag 500 g-os babapiskóta / az Aldiban a legjobb, vagy az eredeti olasz /
  • 50 dkg mascarpone
  • 3 dl habtejszín
  • 10 ek cukor, de ízlés szerint pótolni lehet
  • 7-8-9 db citrom leve, amennyit a piskóta felvesz
  • 1 üveg almapüré / Aldi/, vagy  6-7 db savanykás almából friss almapüré




Elkészítés:

A megmosott citromokat kifacsarom egy szögletes edénybe, akkora átmérőjű legyen legalább, hogy a babapiskótákat kényelmesen megfürdethessem benne. Természetesen a magokat eltávolítom, de a rostok miatt nem kell aggódni, attól még finomabb! A sajtkrémet a vanília cukorral és a szőlőcukorral egy tálban kikeverem. A tejszínből tejszínhabot készítek, de jól hűtött tejszínnel dolgozzunk, mert akkor biztosabb, hogy szép habunk lesz. Én a mélyhűtőbe helyezem egy fél órára, mielőtt felverem. A felvert tejszínhabot hozzáadom a krémhez, és megkóstolom, hogy elég édesnek találom -e.
Próbáltam már tejföllel és tejszínnel fele-fele arányban, az is szuper, de zselatint sosem használok! Sokan teszik, de én elkerülhetőnek tartom, inkább legyen lágyabb!
Kapcsos torta formát használok, de tálba is lerakhatjuk, az is tökéletes megoldás.
A torta formát kibélelem sütőpapírral, és elkezdem szorosan egymás mellé lerakni a citromba áztatott piskótákat. Ki milyen citromosra szeretné, annyira hagyja  a citromlében a piskótákat ázni, én akkor emelem ki, amikor kicsit megpuhult, vagyis megszívta magát, ugyanis szeretem, hogy citromos, talán ez is a lényeg ennél az édességnél! Mindkét oldalát érje a citromlé. Egy sor piskótára következik az almapüré, amit arányosan szétkenek a piskótákon. Egy ilyen torta formához nem használom fel az egész üveggel, a maradékkal almalevest szoktam sűríteni, vagy egyszerűen joghurttal megeszem.
Az almapüré réteg után következik a krém réteg, ne sajnáljuk, mert a piskóta elfogja a felét tüntetni! 
Ezt addig folytatom, amíg elfogy az alapanyag. Ha egy kevés krém kimarad, azt az édesség fogyasztásakor kínálhatod.






Jelenleg, az egyértelmű családi és baráti kedvenc ez a sütés nélküli citromos sütemény!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése