2013. január 4., péntek

Rakott palacsinta


Az egész úgy kezdődött, hogy Edit barátnőmnek a karácsonyi gubából maradt ki egy kis nyírfacukros mákja, és felajánlotta. Naná, hogy elfogadtam, már lelki szemeim előtt láttam a vele készült palacsintát.
Kevés az idő, ezért egy kicsit gyorsítok mindene, de lehet, hogy éppen azért fog ön kedves olvasó kedvet kapni, mert nem bonyolítom agyon a dolgot! Vagy nem?


Hozzávalók- palacsinta:

  • 5 dl tej
  • 5 dl szóda, vagy ásványvíz
  • 3 db tojást tettem bele / házit/
  • 10 kanál teljes kiőrlésű liszt
  • 2-3 kanál cukor / én édesen szeretem/
  • 3 kanál olaj
  • pici só
  • olaj a sütéshez
Ez 11 palacsinta / az elsőt mindig megeszem/, 10-et töltök be.

Töltelék:

kb. 30 dkg túrót használok fel, három sort kenek meg tejfölös-cukros túróval
6 kanál cukrozott mákot kevés tejszínnel, felfőzök krémnek, ez is 3 rétegre elég
kerül még bele egyszerű cukrozott kakaó, házi lekvár, párolt szilva, de bármilyen lekvár, befőtt megfelel, ami fel van bontva. Én ilyenkor elhasználom a hűtőben lévő felbontott lekvárokat, befőtteket.
A végén készítek hozzá egy kis keserű csokoládé öntetet, mert a palacsinta elég édes, így gondolom egyensúlyba kerül a végére.



Kora reggel elkészítettem, hogy egy kicsit az ízek ebédig összehangolódjanak.


Ha lenne időm az egész palacsintát beborítanám csokoládéval, és csodaszép palacsinta tortát kapnék, de ma erre nincs időm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése