2012. október 1., hétfő

Almás pite



Ezekben a hetekben biztosan tudunk ehhez a könnyű almás süteményhez megfelelő almát vásárolni, mert nem mindegy, hogy milyenből készítjük. Én a jonatán almára esküszöm, enni és sütni-főzni is!
Gyorsan el lehet készíteni, és osztatlan a siker. Készíthetjük vékonyabb tésztával is, tönköly liszttel ,vagy más liszttel is, ki merre tart.

Hozzávalók: 16 szelet

/25x35 cm a tepsi /

  • 1,5 savanyú alma 
  • 20 dkg vaj, vagy margarin
  •   pici só
  •   3-4 csapott ek cukor
  •  25-30 dkg szitált liszt
  •  20 dkg tejföl
  •    1 sütőpor / 120-125g/
  •    1 tk őrölt fahéj az almára
  •    4-5 ek cukor, attól függ, ki milyen édesen szereti / én 4 kanálnyi mézet csurgatok bele,vagy 4 kanál szőlőcukrot /
  • 1 kk vanília cukor / elmaradhat/
  • 1 tojás sárgája a tészta felületi kenéséhez

Elkészítés:

Az almát meghámozom, lereszelem a nagyobb fokú reszelőn, majd ráteszem a mézet, vagy cukrot.
Összekeverem, hagyom állni, amíg a tésztát összeállítom.
Az alapanyagokat összekeverem. Minden alapanyag szobahőmérsékleten van, így könnyebb dolgozni velük, és a tészta is biztosabban áll össze. Ezekkel az alapanyag mennyiségekkel lágy tésztát kapunk, de én így tanultam, és elmondhatom, hogy nagyon finom a tészta! Most 30 dkg liszttel dolgozom, amikor kész, egyszerűen kivágok egy  tepsi méretű sütőpapírt, belehelyezem a tepsibe, majd ezt követően a tészta felét vizes kézzel egyenletes elsimítom. Amikor ezzel megvagyok amennyire csak képes vagyok kicsavarom az alma levét, és ezután elosztom a tésztára. Ügyelek, hogy ez is egyenletes legyen, ezért szépen elegyengetem, majd megszórom az őrölt fahéjjal, vaníliacukorral. Gyönyörködöm benne, majd ráosztom a tészta másik felét. Villával megszurkálom, tojás sárgájával lekenem, és megirányozom a sütő középső részét.
A sütőt 200 fokra melegítem, de néhány perc múlva leveszem 180 fokra, és ezen sütöm, amíg szép piros nem lesz a teteje, de tűvel, fogpiszkálóval meg is nézhetem egy fél óra elteltével.
Amikor kihűlt felszeletelem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése