2012. május 15., kedd

Csirkemell saláta brokkolival és vörös lencsével



















Soha nem gondoltam volna,hogy ehhez a dekoratív, és egészséges salátához a hét végi maradékok eltüntetése révén jutok. Benéztem a hűtőbe, mindent kipakoltam a konyha pultra, majd ez lett az eredmény.

Színes, könnyű salátát sikerült összehoznom,és még csak délután 5 óra volt, így mind meg is ettem!

Azért,hogy még elégedettebb legyek, tettem egy jó adag máriatövis olajat a tetejére!

Hozzávalók

  •  20 dkg brokkoli
  •   3 dkg jég saláta,vagy bármilyen
  •   2 ek. vörös lencse saláta,de bármilyen megfelel
  •   1 db piros retek
  •   2 szem fekete, vagy zöld olíva bogyó
  •   8-10 dkg csirke mell filé
  •   1 tk olíva olaj / én chilis olajban sütöttem/
  •    pici só a csirkére, én mást nem tettem

Elkészítés

Mint már említettem mindent korábban készítettem el, most csak összeraktam  belőlük egy tányéron. Nagy vonalakban azért elmondom,hogy milyen alapvető dolgok szükségesek ahhoz, hogy külön öntet nélkül is tökéletes fogás legyen ez a saláta!
A brokkolit forrásban lévő sós vízbe borítom, majd egy pár perc múlva le is kapcsolom a gázt, vastag falú a lábasom,így még a hő dolgozik egy ideig.

A vörös lencse salátát így készítettem:

  •  20 dkg vörös lencse
  •    2 szál új lila hagyma
  •    1 tk só
  •    1 ek. olívaolaj
  •    1 ek. víz

Főtt lencséhez:

  •   2 szál új lila hagyma
  •   1/2 csomag petrezselyem
  •   1/2 dl olíva olaj
  •   csipet fehér bors
  •   1 kk. Worcestershire szósz / elhagyható/
  •   1 tk. nád cukor
  •   1 ek bor ecet
  •   ízlés szerint só
Először fogom az összevágott 2 szál hagymát, és a forró olajba teszem, majd amikor sercegni kezd, ráborítom a kanál vizet,de vigyázok,hogy ki ne csapjon / én belső lángon főzöm/, így hagyom 4-5 percig párolódni,majd ráöntöm a leöblített vörös lencsét, összekeverem, sózom, és borsozom, majd felöntöm kb 1/2 l vízzel, de később,ha kell még öntök rá.
Ennek a lencsének kevés időre van szüksége, ezért nagyon figyelem,nehogy szét főjön! Lekapcsolom az gázt, és hagyom kihűlni, mert hidegen jobban megmarad a saláta ízesítők táp értéke, és színe.
Amíg kihűl a lencse veszek egy kis edényt, és a vékonyra aprított lila hagymát, petrezselymet, és a többi felsorolt anyagot összekeverem, kóstolom, majd ráöntöm a lencsére / ha főzéskor maradt volna rajta főzőlé, akkor azt leöntöm/, összekeverem.
A csirkét maradék sültből készíthetem,de ha nem maradt ,akkor  2 db kb.4 dkg-os szeletet gyorsan megsütök egy kis forró chilis olíva olajban. Csak pici sóval bedörzsölöm,és már dobom is a forró olajba. Hagyom pirulni,majd fordítom, és  1-2 perc után leveszem a tűzről. Ha kihűlt villával -késsel vékony csíkokra vágom.

Saláta elkészítése

Fogok egy 23-26 cm-es lapos tányért, ráhelyezem a megmosott, tépett saláta leveleket, majd  elrendezem rajta a brokkolikat, a 2 kanál lencse salátát, megszórom a vékonyra vágott retekkel, tetejére a csirke csíkokat felpúpozom, és végül a karikázott fekete olívát is rászórom.
Elsősorban a tiszta ízeket kedvelem, így nekem ez a tökéletes saláta!
Fokozható még magokkal, különösen finom lehet pirított mandulával, fenyő maggal, dióval,de bármilyen más maggal is.